Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021

Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΞΥΨΙΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΞΥΨΙΤΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές






Αγαπητή κυρία Ξυψιτή, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το καινούργιο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο «Έχασες την άνοιξη που ζητούσες». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 



Απάντηση

Καλημέρα σας. Τον Δεκέμβριο του 2020 εκδόθηκε το δεύτερο βιβλίο μου από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα βιολογικού τρόμου. Σίγουρα θα επιλέξει να το διαβάσει κάποιος που του αρέσουν τέτοιου είδους ιστορίες. Αλλά και γενικά όσοι αγαπούν το διάβασμα και θέλουν να διαβάσουν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα μυθιστορήματα, θα βρουν αυτό το διαφορετικό σε αυτό το βιβλίο.



Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 


Απάντηση 


Η ιστορία του βιβλίου έχει να κάνει με τον πρώτο ασθενή ενός θανατηφόρου ιού στη χώρα του. Ο ιός αυτός στην πορεία κηρύσσεται ως πανδημία. Ο αναγνώστης θα διαβάσει τις πρώτες αντιδράσεις και στιγμές που βίωσε όταν έμαθε τα νέα. Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα είναι τα ακόλουθα:


Πρώτο απόσπασμα:


Αφού συνδέθηκε με το διαδίκτυο, μπήκε σε ένα από τα κοινωνικά δίκτυα που διατηρούσε προσωπικό λογαριασμό. Άρχισε χωρίς δισταγμό και χωρίς αρκετή σκέψη να πληκτρολογεί αυτό που ήθελε να πει. 

      «Χωρίς περιττά λόγια, θα ήθελα να πληροφορήσω συγγενείς, φίλους, συνεργάτες και γνωστούς, ότι είμαι εγώ ο πρώτος ασθενής στη χώρα μας που νόσησε από τον ιό Ron. Επίσης θα ήθελα να προτρέψω τους συνανθρώπους μου που ταξίδεψαν κι αυτοί στην ίδια πτήση που ταξίδεψα κι εγώ, δηλαδή στην προχθεσινή βραδινή πτήση από Λονδίνο, να δώσουν δείγμα για να γίνει η εξέταση για να μάθουν αν νόσησαν. Εγώ θα βρίσκομαι σε κατ'οίκον περιορισμό για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί και θα ακολουθώ τις οδηγίες του γιατρού μου. Θα επιδιώκω συχνή επικοινωνία μαζί σας. Μέχρι να τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά. Να προσέχετε!» 


Δεύτερο απόσπασμα:


      «Γιε μου! Βάκη μου!» φώναξε η μητέρα του μόλις τον πλησίασε κάνοντας εκείνον να τραβηχτεί προς τα πίσω και να γυρίσει την πλάτη του. «Μαμά, σε παρακαλώ! Δεν πρέπει να με πλησιάζεις. Μα τί γυρεύεις εδώ; Το τηλεφώνημα δε σήμαινε ότι ζητούσα να έρθεις.» 

      Η μητέρα του έκλεισε το πρόσωπο της μέσα στις παλάμες της. «Γιε μου, άσε με να σε αγκαλιάσω λίγο! Δεν το πιστεύω! Γιατί να συμβεί σε εμάς αυτό;» Τα λόγια της πνίγηκαν μέσα στο κλάμα της... Ο Βάκης παρέμεινε με γυρισμένη την πλάτη σε απόσταση μέχρι να ακούσει ότι η μητέρα του είχε ηρεμήσει. 




Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 



Απάντηση


Για μένα η συγγραφή σημαίνει πολλά. Είναι πολύ σημαντική για μένα. Θυμάμαι τις δασκάλες μου στο σχολείο που πάντα σχολίαζαν ότι γράφω πολύ ωραίες εκθέσεις. Κι επειδή με ενδιαφέρει η ενημέρωση την ένωσα με το ταλέντο μου που είναι η συγγραφή κι έτσι σπούδασα δημοσιογραφία. Πάντα, όμως, έγραφα και λογοτεχνικά κείμενα. Πρέπει να ομολογήσω ότι αν τύχαινε κάτι και δεν έγραφα έστω και λίγο κάποια μέρα, ένιωθα ότι κάτι μου έλειπε. 




Μιλήστε μας για την υπόθεση του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 


Απάντηση


Η ιστορία του βιβλίου έχει να κάνει με τον πρώτο ασθενή ενός θανατηφόρου ιού στη χώρα του. Ο ιός αυτός στην πορεία κηρύσσεται ως πανδημία. Ο αναγνώστης θα διαβάσει τις πρώτες αντιδράσεις και στιγμές που βίωσε ο ήρωας όταν έμαθε τα νέα. Παράλληλα ξεδιπλώνεται μία άλλη ιστορία που στην πορεία ενώνονται μεταξύ τους και με φόντο πάντα την πανδημία.




Έχετε γράψει ένα ιδιαίτερο βιβλίο με θεματική την πανδημία. Είναι ένα θέμα που το βρίσκετε ενδιαφέρον;



Απάντηση


Το συγκεκριμένο βιβλίο γράφτηκε στην πρώτη καραντίνα (Μάρτιος-Ιούλιος 2020).

Όπως καταλαβαίνετε η πανδημία του κορωνοϊού, πρόσφερε σε εμένα προσωπικά μεγάλη έμπνευση αν και η πανδημία στην οποία αναφέρεται στο βιβλίο μου δεν είναι ο κορωνοϊός. 

Γενικά επειδή μου αρέσει να δοκιμάζομαι σε διαφορετικά θέματα στα γραπτά μου κείμενα, το θέμα «πανδημία» ήταν μία πρόκληση που θέλησα αμέσως να τολμήσω.





Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;


Απάντηση


Πάντα. Λόγω και της δουλειάς μου ως δημοσιογράφος, δεν λείπει ποτέ ένα σημειωματάριο από την τσάντα μου. Μπορώ να σας πω ότι από τότε που ασχολούμαι και με τη συγγραφή, τα σημειωματάρια έγιναν δύο και τρία...





Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 


 

Απάντηση


Στην αρχή της πανδημίας ήμουν αρκετά φοβισμένη. Ήταν αρκετά πρωτόγνωρο όλο αυτό. Με την καραντίνα άλλαξαν αρκετές καταστάσεις στη ζωή μας, αλλά εγώ πάντα προσπαθώ να βλέπω τη θετική πλευρά των πραγμάτων κι έτσι έκανα και σε αυτή την περίπτωση. 

Ως φανατική αναγνώστρια και νέα συγγραφέας εκμεταλλεύτηκα τον απεριόριστο χρόνο που πρόσφερε η καραντίνα για να απολαύσω το αγαπημένο μου χόμπυ που είναι το διάβασμα και την αγαπημένη μου απασχόληση, τη συγγραφή. Μπορώ να πω ότι η πανδημία, πρόσφερε σε εμένα προσωπικά μεγάλη έμπνευση για τα γραπτά μου κείμενα. 

Γενικά η λογοτεχνία πιστεύω ότι βοήθησε αρκετά τον κόσμο να ξεφύγει έστω και λίγο από την σκληρή πραγματικότητα της πανδημίας.




Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 


Απάντηση 


Τους ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που έχουν αφιερώσει και διάβασαν τη συνέντευξη μας. Θα τους ευχηθώ καλά αναγνωστικά ταξίδια και πάντα να έχουν στα χέρια τους βιβλία που θα τους προσφέρουν και στιγμές χαλάρωσης, αλλά και να μπορούν να μάθουν κάτι μέσα από αυτά. Να αποκομίσουν κάποια πράγματα.