Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

33 της Στέλλας Μπελέση

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


33 της Στέλλας Μπελέση  
Σελίδες: 298
Διαστάσεις: 21x14
Δέσιμο: μαλακό εξώφυλλο
Λιανική Τιμή: 13  ευρώ
Κατηγορία:  Νεοελληνική λογοτεχνία, μασονία 
ISBN:  978-960-607-251-2 








 Μυθιστορηματική απόδοση των τριάντα τριών τεκτονικών βαθμών του αρχαίου και αποδεδειγμένου 
Σκωτικού Τύπου.
Οι απαρχές του Τεκτονισμού, γνωστού και ως Μασονία, χάνονται στα βάθη των αιώνων. Όταν οι εκπρόσωποι τεσσάρων στοών της Αγγλίας συναντήθηκαν στην ταβέρνα της «Χήνας και της Εσχάρας» και ίδρυσαν τη Μεγάλη Στοά στις 24 Ιουνίου 1717, η μέρα αυτή αποτέλεσε απλώς τη συμβατική ημερομηνία της επίσημης έναρξης της ιστορίας του Τεκτονισμού. Ίσως η ουσιαστική  ιστορία του Τεκτονισμού να άρχισε τη μέρα που ο τριχωτός πρόγονός μας μετέτρεψε τα μπροστινά του πόδια σε χέρια, όρθωσε το ανάστημά του προς τον ουρανό και αναρωτήθηκε «ποιος είμαι, από πού έρχομαι, που πηγαίνω;»
Οι Τέκτονες με περίζωμα (μυημένοι σε Στοές) ή χωρίς περίζωμα (άνθρωποι που ακολουθούν τις ηθικές αρχές του Τεκτονισμού χωρίς να έχουν μυηθεί επίσημα σε κάποια Στοά όπως η ηρωίδα του βιβλίου) προσπαθούν, παρά τις καθημερινές τριβές και αντιξοότητες, να βελτιώσουν τον εαυτό τους ώστε να βελτιωθεί αυτόματα και η Κοινωνία. Το  «33» ακολουθεί την πορεία της Βιολέτας από το βαθμό 0 του αμύητου κόσμου μέχρι το βαθμό 33 μέσα από απλά ή πιο σύνθετα καθημερινά συμβάντα, αλλά και ανάλυση φιλοσοφικών ιδεών που θα την οδηγήσουν στην πολυπόθητη αυτογνωσία.

Πτυχιούχος της  Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Σκηνοθεσίας της Σχολής Σταυράκου. Σπούδασε επίσης Δημοσιογραφία, Ζωγραφική και Θεατρολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στον τηλεοπτικό προγραμματισμό στο Παρίσι. Γνωρίζει Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Ασχολήθηκε με τις πολεμικές τέχνες και είναι ερασιτέχνης μαραθωνοδρόμος. Υπήρξε καλλιτεχνική διευθύντρια του Μεσογειακού Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών στη Λάρισα για είκοσι δύο χρόνια. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις ταινίες μικρού μήκους, είκοσι επτά ντοκιμαντέρ, μία τηλεταινία και πέντε ταινίες μεγάλου μήκους. Οι ταινίες της διακρίθηκαν σε διάφορα φεστιβάλ, ενώ για τα σενάρια και τα διηγήματά της έχει αποσπάσει βραβεία σε Ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Το βιβλίο της «ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΣΤΕΤ» εκδόθηκε το 2014 από τις εκδόσεις «ΔΙΩΝΗ». Η συλλογή διηγημάτων «ΟΙ ΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ» εκδόθηκαν από τις εκδόσεις «ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» το 2019 στα Ελληνικά (α’ έκδοση), το 2020 στα Αγγλικά και το 2021 στα Ελληνικά (β’ έκδοση). 





Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

Κεντρική διάθεση για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές:
Εκδόσεις ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα
2410-236110
universepaths@yahoo.com
 

Xονδρέμπορας για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619


Προτεινόμενο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο:
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα όλα τα βιβλία και τα περιοδικά των Εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές από το ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο!
https://www.universepaths.com/bivliopoleio



Κεντρικά σημεία διανομής των βιβλίων των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
https://www.universepaths.com/bivliopoleio
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619
Λευκωσία:
1. Parga,
Λεωφ,Τσερίου 94 Στρόβολος, τηλ. 22327740
2. Parga,
Λεωφ.Λάρνακος 56 Αγλαντζιά, τηλ. 22336011
3. Parga,
Αρχ.Μακαρίου Γ' Λατσιά, τηλ. 22485914
Λάρνακα:
Parga,
Στρατηγού Τιμάγια 9, τηλ. 24668090
Πάφος:
Parga,
Αθηνών 8, τηλ. 26811130

Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα, 2410-236110,
http://www.universepaths.com/
universe-pathways.blogspot.com
www.facebook.com/Universe.Pathways.Editions/
universepaths@yahoo.com 
























Εξερευνώντας τα 33 επίπεδα
ΜΕ ΤΗ Στέλλα Μπελέση
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές




Αγαπητή κυρία Μπελέση, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το καινούργιο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο  «33». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 

Απάντηση
Σίγουρα, κάθε χρόνο, κυκλοφορούν άπειρα βιβλία. Αυτό είναι συγχρόνως και θετικό και αρνητικό. Το θετικό είναι ότι όλες οι ιδέες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα. Το αρνητικό είναι, βέβαια, ότι πάρα πολλά βιβλία δυσκολεύονται να βρουν το  αναγνωστικό κοινό τους. Το’33’ είναι το πρώτο βιβλίο παγκοσμίως που αναλύει- με εύληπτο τρόπο για το μέσο αναγνώστη-τη φιλοσοφία των τριάντα τριών Τεκτονικών Βαθμών του Σκωτικού Τύπου με μυθιστορηματική μορφή σε λιγότερο από 300 σελίδες. Συνήθως τα βιβλία αυτού του Τύπου είναι καθαρά δοκιμιογραφικά και ασχολούνται με έναν έως τρεις βαθμούς. Στην πλειοψηφία τους είναι δυσνόητα και απαγορευτικά για την πλειοψηφία των αναγνωστών που ενδιαφέρονται για τέτοια θέματα. 




Επιλέξετε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο, που να εκφράζει αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΤΡΙΤΟΣ ΒΑΘΜΟΣ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ
Η Βιολέτα μπήκε από την ανοιχτή πόρτα. Το νεκροταφείο ήταν αρκετά μεγάλο καθώς εξυπηρετούσε και τα γύρω χωριά. Εύκολα θα διέκρινε δεκαπέντε άντρες, χωρίς να χρειασθεί να πλησιάσει κοντά τον τάφο του Σταύρου Κονταξή. 
Ησυχία, απαλλαγμένη από κάθε ανθρώπινη παρουσία. Σίγουρα οι τέκτονες δεν είχαν έρθει. Ακόμα κι αν η τεκτονική τελετή ήταν πολύ σύντομη θα τους έβλεπε να επιστρέφουν όταν εκείνη ερχόταν. Κρύφθηκε πίσω από τη μικρή εκκλησία και περίμενε. Η Βιολέτα δε φοβόταν τα νεκροταφεία όπως οι περισσότεροι άνθρωποι. Για κείνη ήταν χώροι απέραντης γαλήνης και ηρεμίας. Κανένας νεκρός δεν είχε βλάψει ποτέ κανέναν ζωντανό. Η νύχτα προχωρούσε και η Βιολέτα άρχισε να ανησυχεί καθώς οι άνθρωποι που περίμενε δεν εμφανίζονταν. Είκοσι λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα η Βιολέτα αποφάσισε να φύγει. Η Φαίη θα ανησυχούσε. Όταν όμως πλησίασε στην πόρτα του νεκροταφείου διαπίστωσε ότι ήταν κλειστή. Κλειδαμπαρωμένη για την ακρίβεια. Κάποιος είχε κλειδώσει την πόρτα απ’ έξω και κάθε προσπάθεια της Βιολέτας ν’ ανοίξει δεν έφερε κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Κανένα αποτέλεσμα δεν απέφερε ούτε η έρευνα του ύψους των τοίχων  του περιβόλου του νεκροταφείου, αφού ξεπερνούσαν τα τέσσερα μέτρα. Φαίνεται πως τις νύχτες οι νεκροί διατηρούσαν αλώβητο  το  ζωτικό τους χώρο έναντι των ζωντανών.  Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή της που η Βιολέτα μετάνιωσε που δεν είχε κινητό τηλέφωνο. Χρειαζόταν ένα  για τέτοιες περιπτώσεις. «Και τώρα;» μουρμούρισε στον εαυτό της. «Ξέχασες ότι η περιέργεια δεν πρέπει να οδηγεί τα βήματα του τέκτονα, αλλά η δίψα  για την ανακάλυψη της αλήθειας; Ε, θα περάσεις μια νύχτα στο νεκροταφείο και θα το εμπεδώσεις!» της απάντησε ο σοφός δάσκαλος  μέσα της.
Η Βιολέτα αποδέχθηκε τη μοίρα της και αποφάσισε να μπει στη μικρή εκκλησία για να περάσει τη νύχτα. Δυστυχώς όμως η πόρτα της εκκλησίας ήταν κλειδωμένη. «Μα γιατί κλειδώνουν τις εκκλησίες;» μουρμούρισε και άφησε το κουρασμένο σώμα της να καθίσει στο προαύλιο ακουμπώντας την πλάτη στην πόρτα.
Αποκοιμήθηκε. Για πόση ώρα; Ξύπνησε απότομα. Νόμισε ότι άκουσε φωνές, ποδοβολητά. Λες να ήρθαν οι τέκτονες για την τελετή; Τι ώρα ήταν; Κοίταξε το ρολόι της στο φως του γεμάτου φεγγαριού του Ιουλίου. Το αξιόπιστο casio την είχε προδώσει αυτή τη νύχτα. Ο χρόνος είχε σταματήσει ένα μόλις λεπτό μετά τα μεσάνυχτα. Η Βιολέτα  άκουσε μια αντρική φωνή να προστάζει: «Πες μας τη μυστική λέξη»
«Δε μπορώ. Πρέπει να τη βρείτε μόνοι σας», απάντησε με ήρεμο τόνο μια δεύτερη ανδρική φωνή.
«Δε μας έχεις εμπιστοσύνη!» είπε μια τρίτη ανδρική φωνή.
«Δεν έχει καμιά χρησιμότητα να σας αποκαλύψω τη μυστική λέξη. Κάντε υπομονή και θα τη βρείτε μόνοι σας. Παρατηρείστε τα πράγματα γύρω σας, κρίνετε και συγκρίνετε. Θα τη βρείτε! Κι όταν τη βρείτε, θα είναι για πάντα δική σας. Κανένας δε θα μπορέσει να σας την πάρει!» απάντησε η ήρεμη αντρική φωνή.
«Να ξέρεις ότι εσύ μας οδήγησες σ’ αυτή την πράξη! Εσύ και η ξεροκεφαλιά σου!» ούρλιαξε μια τέταρτη ανδρική φωνή.
Η Βιολέτα ξεπρόβαλε το κεφάλι της πίσω από την εκκλησία και είδε τρεις νέους άντρες να έχουν κυκλώσει έναν γέρο άντρα. Ο πρώτος τον χτύπησε στο λαιμό με έναν χάρακα. Ο  γέρος παραπάτησε και τότε ο δεύτερος τον χτύπησε στο μέρος της καρδιάς μ’ ένα αλφάδι. Ο γέρος γονάτισε και ο τρίτος τον αποτελείωσε  χτυπώντας τον στο μέτωπο μ’ ένα σφυρί. Η Βιολέτα πάγωσε. Έκλεισε το στόμα της με τα δύο χέρια  για να μην ουρλιάξει.
« Είναι νεκρός!»
«Πρέπει να τον θάψουμε»
«Πού;»
Ο νέος, που φαινόταν να κάνει κουμάντο, έδειξε ένα φρεσκοσκαμμένο  άδειο τάφο.
«Εκεί. Κάτω από την ακακία»
Οι τρεις δολοφόνοι πέταξαν το πτώμα του άτυχου γέρου μέσα στον τάφο. Με τα φτυάρια, τον σκέπασαν με χώμα. Η Βιολέτα ήταν έτοιμη να λιποθυμήσει. Είχε δει πολύ καλά το πρόσωπο του δολοφονημένου. Δεν ήταν όμως καθόλου σίγουρη, αν θα αναγνώριζε τα πρόσωπα των τριών φονιάδων.
«Δε θα μάθουμε ποτέ τη μυστική λέξη. Ο άτιμος γέρος την πήρε μαζί του στον τάφο», είπε ο πρώτος δολοφόνος.
« Προτίμησε να πεθάνει ο ηλίθιος» είπε ο δεύτερος.
« Ίσως να μην ήμασταν άξιοι γι’ αυτή τη γνώση» είπε διστακτικά ο τρίτος.
«Φυσικά και ήμασταν! Οι άλλοι εταίροι που προβιβάστηκαν σε διδασκάλους ήταν καλύτεροι από μας;» γαύγισε ο πρώτος, που δεν έδειχνε να σηκώνει καμιά αντίρρηση για την ορθότητα των λεγομένων και των πράξεών του.
Η Βιολέτα, διατηρώντας όση πνευματική διαύγεια της είχε απομείνει, σκέφθηκε ότι η πόρτα του νεκροταφείου ίσως να ήταν ανοιχτή. Έπρεπε να φύγει αμέσως. Η ζωή της κινδύνευε, αφού ήταν αυτόπτης μάρτυρας ενός τόσο άγριου φόνου. Ενός φόνου που έγινε για μια λέξη! Η Βιολέτα  υποχώρησε και μέσα στον πανικό της σκόνταψε σε κάτι ξύλινο κι έπεσε κάνοντας θόρυβο.
«Τι ήταν αυτό;» ρώτησε ο πρώτος.
«Κάποιος είναι εδώ! Πίσω από την εκκλησία» απάντησε ο δεύτερος.
«Πάω να δω» είπε ο τρίτος.
Το αίμα της Βιολέτας πάγωσε. Θα τη σκότωναν κι αυτή! Διαπίστωσε ότι είχε σκοντάψει σ’ ένα άδειο φέρετρο. Χωρίς να διστάσει μπήκε μέσα και έκλεισε το σκέπαστρο από πάνω. Μέσα από το σκοτεινό φέρετρο άκουγε τα βήματα του τρίτου δολοφόνου που έψαχνε να τη βρει. Ύστερα άκουσε τα βήματα του δεύτερου και του πρώτου που ήρθαν να βοηθήσουν στην έρευνα.
«Δεν υπάρχει κανείς», είπε ο τρίτος.
«Κάνα ζώο θα ήταν!» συμπέρανε  ο δεύτερος.
«Πάμε να φύγουμε» πρόσταξε ο πρώτος
Τα βήματα των δολοφόνων απομακρύνθηκαν. Η Βιολέτα έμεινε μέσα στο φέρετρο, ακίνητη, ζωντανή, αλλά παγωμένη σα νεκρή. Ο αέρας άρχισε να αραιώνει και η γυναίκα επιστράτευσε όλο της το κουράγιο για να παραμερίσει λίγο το σκέπαστρο και να μπορέσει να πάρει αέρα. Το πήρε απόφαση. Θα περνούσε όλη την υπόλοιπη νύχτα εκεί μέσα. Πρόβα θανάτου. Μέχρι να ξημερώσει και να φανούν οι ζωντανοί. Ποιος μπορούσε να τη διαβεβαιώσει ότι οι δολοφόνοι δε μπλόφαραν κι ότι δεν περίμεναν να βγει από την κρυψώνα της για να έχει την ίδια τύχη με το δύστυχο θύμα τους;

Οι πρωινές αχτίδες του ήλιου ξύπνησαν απότομα τη Βιολέτα, αφού κάποιος μετακίνησε απότομα το σκέπαστρο του φέρετρου.
-Καλημέρα! Λυπάμαι που θα σε στενοχωρήσω, αλλά δεν ήρθε ακόμα η ώρα σου! Αυτό το φέρετρο προορίζεται για άλλον!
Η Βιολέτα πετάχτηκε απότομα. Δεν έβλεπε καλά το πρόσωπο του ηλικιωμένου άντρα που έσκυβε πάνω από το φέρετρο που τη φιλοξένησε αυτή την παράξενη νύχτα, αφού ο ήλιος ήταν κόντρα.
-Ποιος είστε εσείς; κατόρθωσε να μουρμουρίσει 
- Ο νεκροθάφτης!
Η Βιολέτα σηκώθηκε με κόπο. Η πλάτη της ήταν πιασμένη.
-Σας παρακαλώ! Λίγο νερό!
-Έχει βρύση! Έλα να σε βοηθήσω να σηκωθείς!
Ο νεκροθάφτης βοήθησε τη Βιολέτα να σηκωθεί. Την οδήγησε στη βρύση. Η Βιολέτα ήπιε νερό και έριξε μπόλικο στο πρόσωπό της.
- Είσαι καλά;
Η Βιολέτα  έγνεψε καταφατικά. 
- Πέρασα μια πολύ άσχημη νύχτα. Δε θα με πιστέψετε όταν σας πω………
Ο λαιμός της στέγνωσε απότομα, αν και μόλις είχε πιει νερό. Κοίταξε για πρώτη φορά το πρόσωπο του νεκροθάφτη. Ήταν ο άνθρωπος που  οι τρεις άντρες δολοφόνησαν και έθαψαν χθες το βράδυ!
-Εσείς………εσείς…..είστε ζωντανός!!!!!!!!!!!!!!
-Τι εννοείς, κοπέλα μου; Θα με προτιμούσες πεθαμένο;
- Η ακακία! Ο τάφος!
Η Βιολέτα άρχισε να τρέχει προς το μέρος της ακακίας. Εκεί που είχε δει τους δολοφόνους να θάβουν το νεκροθάφτη. Παρατήρησε το χώμα. Φαινόταν άθιχτο. Κανένας δεν είχε σκάψει κανένα  τάφο πρόσφατα. Τι είχε συμβεί;   Άκουσε τα βήματα του γέρου νεκροθάφτη να πλησιάζουν.
-Αγαπώ αυτό το δέντρο. Το ήξερες ότι η ακακία είναι μεν σύμβολο πένθους, αλλά  για τους ανατολικούς λαούς υπήρξε σύμβολο αθανασίας και αναγέννησης; Το ξύλο της ακακίας δε σαπίζει. Η Κιβωτός της Διαθήκης και το στεφάνι του Ιησού φτιάχτηκαν από αυτό το δέντρο.
- Εφιάλτης, είπε η Βιολέτα. Είδα έναν εφιάλτη!
- Είδες ότι πέθανες; ρώτησε ο γέρος. ΄Η ότι ξαναγεννήθηκες;
Η Βιολέτα τον κοίταξε ερωτηματικά.
-Κάθε γέννηση μοιάζει με θάνατο! Γι’ αυτό ο άνθρωπος έρχεται στη ζωή κλαίγοντας! Ο ύπνος μοιάζει με θάνατο. Κάθε βράδυ πεθαίνεις και κάθε πρωί γεννιέσαι ξανά.
-Είδα…….είδα …..νόμιζα ότι είδα το θάνατο, τη δολοφονία και την ταφή ενός ανθρώπου…..αλλά αυτός ο άνθρωπος……η Βιολέτα κάρφωσε τα μάτια της το νεκροθάφτη. Δεν τόλμησε να εκστομίσει ότι αυτός ο άνθρωπος στέκονταν ολοζώντανος εδώ μπροστά της.
- Οι δολοφόνοι ήταν τρεις; ρώτησε ο γέρος.
-Ναι, πως το ξέρετε;
-Τρεις είναι οι δολοφόνοι του ανθρώπου, κορίτσι μου! Η αμάθεια, η υποκρισία και η φιλοδοξία. Χειρότερη είναι η φιλοδοξία. Αυτή νικιέται πιο δύσκολα! Η φιλοδοξία για δόξα και πλούτη. Όταν ανάξιοι άνθρωποι καταλαμβάνουν  τα αξιώματα ενός κράτους, το κράτος αυτό παρακμάζει. Τα αξιώματα από τίτλος τιμής μεταβάλλονται σε πόστα διαφθοράς. Οι έντιμοι και άξιοι άνθρωποι που θα μπορούσαν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο παύουν να διεκδικούν αυτά τα αξιώματα, αφού για να τα αποκτήσουν πρέπει να χρησιμοποιήσουν δόλια και άνομα μέσα. Έτσι οι άνθρωποι υποδουλώνονται υλικά και πνευματικά. Έτσι οι άνθρωποι καταλήγουν δυστυχισμένα όντα που δε μπορούν να εκπληρώσουν το πεπρωμένο τους.
-Ποιο νομίζετε ότι είναι το πεπρωμένο του ανθρώπου;
-Να μπορέσει να βρει τη μυστική λέξη που θα τον οδηγήσει στην ανακάλυψη της αληθινής του φύσης.
-Νάτη πάλι αυτή η μυστική λέξη! σκέφτηκε η Βιολέτα.
-Εσείς, γνωρίζετε αυτή τη μυστική λέξη; ρώτησε διστακτικά η Βιολέτα.
-Εγώ είμαι ένας ταπεινός νεκροθάφτης. Ούτε το δημοτικό δεν τελείωσα!  Ένας μορφωμένος άνθρωπος μου είπε ότι κάποιος Χιράμ, αυτός που έφτιαξε το Ναό του Σολομώντα, γνώριζε αυτή τη λέξη. Γι’ αυτό τρεις μαθητές του τον σκότωσαν, αφού δεν μπόρεσαν να τον αναγκάσουν να την αποκαλύψει.
-Θέλετε να πείτε ότι αυτός ο Χιράμ πήρε το μυστικό στο τάφο του;
-Φαίνεσαι γραμματιζούμενη κοπέλα! Γιατί δεν το ψάχνεις το θέμα;
-Θα το ψάξω! υποσχέθηκε η Βιολέτα.
-Εκείνο που μπορώ να σου πω εγώ, είναι ότι ο θάνατος δεν είναι ακριβώς αυτό που έχουν στο μυαλό τους οι άνθρωποι.
-Δηλαδή;
-Νομίζω ότι ο θάνατος…. δεν υπάρχει!




Ερώτηση:
Θεωρείτε ότι το βιβλίο σας αφορά μόνο τους Τέκτονες ή το γενικότερο αναγνωστικό κοινό;

Απάντηση:
Θεωρώ ότι αφορά όλους τους ανθρώπους που έχουν ερωτήματα για τη ζωή, το θάνατο, τις θρησκείες, τη Φιλοσοφία, την Ιστορία και, γενικά, την εξέλιξη του ανθρώπινου πνεύματος  στο πέρασμα των αιώνων.




Ερώτηση:
Στο βιβλίο σας δίνετε προτεραιότητα στην ανάλυση των 33 βαθμών του αρχαίου και αποδεδειγμένου Σκωτικού Τύπου. Δεν αναφέρεστε καθόλου σε τυπικές διαδικασίες πχ. πως μπορεί να γίνει κανείς μέλος σε ένα τεκτονικό Τάγμα, τι προσόντα χρειάζονται κλπ.
Απάντηση:
Εγώ έκανα μια μεγάλη μελέτη και έρευνα για τις ιδέες και τη φιλοσοφία του Τεκτονισμού, αλλά και την πρακτική εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων είτε έχουν μυηθεί στον Τεκτονισμό είτε όχι. Τα πρακτικά θέματα που αναφέρετε αφορούν μόνο εκείνους που ενδιαφέρονται να μυηθούν σε κάποιο Τεκτονικό Τάγμα ή τους περίεργους που δεν ενδιαφέρονται για την ουσία των πραγμάτων.






Ερώτηση :
Δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά το Τρίτο Ράιχ και ο Αδόλφος Χίτλερ, εκτός από τους Εβραίους, τους κομμουνιστές, τους ομοφυλόφιλους, τους αντικαθεστωτικούς και τους αθίγγανους, καταδίωξε με μανία και τους Τέκτονες. Γιατί, πιστεύετε, συνέβη αυτό;
 
Απάντηση:
Επειδή το διαφορετικό προκαλεί φόβο, ανασφάλεια και βγάζει στην επιφάνεια τα χειρότερα ένστικτα ανθρώπων χωρίς πνευματική καλλιέργεια, λογική και κυρίως ΗΘΙΚΗ. Ο Χίτλερ ήξερε ότι δεν μπορούσε να ελέγξει τις παραπάνω ομάδες γι’ αυτό προχώρησε στην καταδίωξη και εξόντωσή τους. Καταδιώκοντας δε τους Τέκτονες, επιχείρησε να εξαφανίσει από προσώπου γης την ελεύθερη σκέψη και την ανεξαρτησία του ανθρώπινου πνεύματος. Όπως όλοι γνωρίζουμε τόσο ο ίδιος όσο και τυχόν μιμητές του ήταν και θα είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία, αφού το ανθρώπινο πνεύμα δε δαμάζεται.




Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;
Απάντηση:
Όχι. Αφήνω μια ιδέα να μπει για λίγο στο μυαλό μου και αν παραμείνει εκεί για καιρό, τότε την αξιοποιώ κατάλληλα. Αν αυτοδιαγραφεί σημαίνει ότι δεν ήταν αρκετά σημαντική ή χρήσιμη.






Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 
Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 
 
Απάντηση:
Η πλειοψηφία των ανθρώπων δε φανταζόταν αυτή την πανδημία. Προφανώς η πανώλη του Μεσαίωνα, η Ισπανική γρίπη – για να μην αναφερθώ σε ακόμα παλαιότερες πανδημίες- διαγράφθηκαν γρήγορα από τη συλλογική μνήμη. Οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι και οι συγγραφείς όμως θυμούνται και πολλά κινηματογραφικά και λογοτεχνικά έργα αναφέρονται στις καταστροφικές επιπτώσεις μια πανδημίας. Αυτό σημαίνει ότι η λογοτεχνία και η Τέχνη  μπορούν να καταγράψουν τα προβλήματα -τωρινά ή μελλοντικά- ακόμα και να προειδοποιήσουν τους ανθρώπους για μελλοντικές καταστάσεις. Η λέξη ελπίδα δε με εκφράζει, προτιμώ το ρεαλισμό. Ο συγγραφέας έχει καθήκον να περιγράφει την πραγματικότητα και να λέει αλήθειες ακόμα κι όταν κάνει χρήση της μυθοπλασίας. Ο φιλόσοφος έχει καθήκον να θέτει σωστά ερωτήματα, να δίνει κάποιες δικές του απαντήσεις, αλλά να οδηγεί τον αναγνώστη να βρει τις δικές του απαντήσεις ακονίζοντας τη σκέψη του. Εγώ, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, διάβασα ακόμα περισσότερο, σκέφθηκα ακόμα περισσότερο.



Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Ελπίζουμε να μπορέσουμε σύντομα να οργανώσουμε Όψεις του Φανταστικού και να παρουσιάσετε το βιβλίο σας σε κοινό. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 

Απάντηση:
Καλή ανάγνωση και καλή αντάμωση.


#βιβλία #εκδόσεις #βιβλιοπροτάσεις #διαβάζω #Λογοτεχνία #BookPorn #steampunk #scifi #books  #booklover #bookworm #bookish #bookaddict #bibliophile #bookaholic 

Το βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω στα δεκαοχτώ του Επιφάνιου Παστού

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Το βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω στα δεκαοχτώ
του  Επιφάνιου Παστού 
Σελίδες: 130
Διαστάσεις: 21x14
Δέσιμο: μαλακό εξώφυλλο
Λιανική Τιμή: 12  ευρώ
Κατηγορία:  Λογοτεχνία, αυτογνωσία
ISBN: 978-960-607-255-0





Η ηλικία των 18 αποτελεί το μεταίχμιο της εφηβικής με την ενήλικη ζωή. Είναι η ηλικία σταθμός για τον καθένα μας. Για κάποιο περίεργο λόγο μας έχει στιγματίσει εκείνη η τούρτα με τα 18 κεράκια. 
«Πώς νιώθεις που έγινες ενήλικας;» σε ρωτάνε. Και εσύ δεν ξέρεις τι να απαντήσεις, αναρωτιέσαι αν όντως είσαι. 
Αυτό το βιβλίο έχει σκοπό να φανερώσει μια άλλη οπτική γωνία της ζωής. Μέσα από διάφορες ιστορίες θα κατανοήσεις ότι είναι σημαντικό να εκτιμάς αυτά που έχεις και να μην ανησυχείς για αυτά που δεν έχεις. 
- Πώς να επιλέξω το σωστό επάγγελμα;
- Ποια άτομα να κρατήσω στη ζωή μου;
- Θα βρω την ευτυχία στα Social Media;
- Να κρατάμε τελικά κακία από συνήθεια;
- Άραγε τι θυσίες μπορεί να κάνει κάποιος για τον άνθρωπο που αγαπάει; 
- Αξίζει η προσπάθεια μετά από μαζεμένες αποτυχίες;
- Υπάρχει τρόπος να απαλλαγώ από τα τοξικά άτομα;
- Πρέπει να διδάσκεται η αγάπη στα σχολεία;
- Είναι μεταδοτική η πανδημία του Εγωισμού;
Εν κατακλείδι, το βιβλίο απευθύνεται σε όλους όσους έχουν δώσει και συνεχίζουν να δίνουν μεγάλους αγώνες στην ζωή τους. Και δεν βγαίνουν πάντα κερδισμένοι αλλά σίγουρα βγαίνουν πιο δυνατοί και πιο αισιόδοξοι. Μέχρι την επόμενο αγώνα. Στα 18 χρειάζεσαι μια υπενθύμιση. Η ζωή είναι αγώνας. Και πρέπει να αγωνίζεσαι για όλα και για πάντα. 
«Μην φοβάσαι λοιπόν την αποτυχία. Είναι μέρος της επιτυχίας. Η προσπάθεια αποδίδει, η αδράνεια σε προδίδει».  
 
 
Ο Επιφάνιος Παστού γεννήθηκε το 1994 στην Λευκωσία και κατάγεται από την Αθηένου. Τελείωσε τη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και την ΣΣΑΣ (Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων). Εργάζεται ως Αξιωματικός του Δικαστικού Σώματος της Εθνικής Φρουράς. Παρακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές στο CIIM (Cyprus International Institute of Cyprus) στην «Εκπαίδευση, Ηγεσία και Διοίκηση».
 Είναι κάτοχος διπλώματος «Life Coaching» από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. 
«Το βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω στα 18» είναι το πρώτο του συγγραφικό έργο.








Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

Κεντρική διάθεση για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές:
Εκδόσεις ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα
2410-236110
universepaths@yahoo.com
 

Xονδρέμπορας για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619


Προτεινόμενο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο:
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα όλα τα βιβλία και τα περιοδικά των Εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές από το ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο!
https://www.universepaths.com/bivliopoleio



Κεντρικά σημεία διανομής των βιβλίων των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
https://www.universepaths.com/bivliopoleio
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619
Λευκωσία:
1. Parga,
Λεωφ,Τσερίου 94 Στρόβολος, τηλ. 22327740
2. Parga,
Λεωφ.Λάρνακος 56 Αγλαντζιά, τηλ. 22336011
3. Parga,
Αρχ.Μακαρίου Γ' Λατσιά, τηλ. 22485914
Λάρνακα:
Parga,
Στρατηγού Τιμάγια 9, τηλ. 24668090
Πάφος:
Parga,
Αθηνών 8, τηλ. 26811130

Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα, 2410-236110,
http://www.universepaths.com/
universe-pathways.blogspot.com
www.facebook.com/Universe.Pathways.Editions/
universepaths@yahoo.com 












Αναζητώντας το βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω στα δέκα οχτώ
ΜΕ ΤΟΝ Επιφάνιο Παστού
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές










Αγαπητέ κύριε Παστού, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο  «Το βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω στα δέκα οχτώ». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει;  


Απάντηση
Καλημέρα σας. Το δικό μου βιβλίο έρχεται σίγουρα να προβληματίσει τον αναγνώστη. Φανερώνει άγνωστες πτυχές σε καίρια ζητήματα. Από μια άλλη οπτική γωνία η προσέγγιση σε κάποια ζητήματα γίνεται πολύ διαφορετική. Σε νεότερη ηλικία πολλές φορές μαθαίνεις από τους μεγαλύτερους. Τώρα έρχεται η στιγμή να μάθεις από τον μεγαλύτερο εαυτό σου. Τον πιο έμπειρο, τον πιο σοφό, τον πιο φιλοσοφημένο. Ο λόγος για να επιλέξει κάποιος να το διαβάσει είναι απλός αλλά σημαντικός.  Το διαβάζει κάποιος που θέλει  να αναρωτηθεί και να αναλογιστεί τι έχει πετύχει μέχρι τώρα και και τι θέλει να πετύχει στο μέλλον.




Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο και το νόημα του βιβλίου σας. 

Απάντηση
“Αυτοπεποίθηση λοιπόν δεν είναι η αλαζονεία. Δεν είναι η έπαρση. Δεν είναι η επιπολαιότητα. Αυτοπεποίθηση είναι να έχω πίστη στον εαυτό μου ότι μπορώ να τα καταφέρω. Δεν φοβάμαι να αποτύχω και γνωρίζω τις δυνατότητες μου. Η αυτογνωσία και η αυτοεκτίμηση οδηγούν στην αυτοπεποίθηση. Αν εσύ ο ίδιος δεν πιστέψεις σε εσένα, τότε ποιος θα το κάνει; “
“Αργά ή γρήγορα, είτε είσαι 18 είτε 28, είτε 38 θα καταλάβεις ότι οι επιλογές και οι πράξεις μας είναι η σκιά μας. Και αν κάποτε οι γονείς σου σβήσουν τα φώτα και γεμίσει παντού σκοτάδι και κρυφτεί για λίγο των πράξεων σου η σκιά πάλι θα ξημερώσει. Στην λάμψη του ήλιου πάλι θα εμφανιστούν οι πράξεις σου και υπεύθυνος είσαι εσύ. Μάθε να ζεις με αυτό. Ωρίμασε. Ζήσε στο έπακρο και κράτα την νεανική σου τρέλα. Μην την χάσεις ποτέ. Όμως μην ξεχνάς  να ωριμάσεις σε καταστάσεις που το επιβάλλουν και αφορούν εσένα. Γίνε αυστηρός κριτής του εαυτού σου και όχι των άλλων. Πρόσεξε. Πρόσεξε εσένα και τα μάτια σου.”



Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 


Απάντηση
Φυσικά και είναι στάση ζωής. Η συγγραφή είναι για μένα οξυγόνο. Γράφω από πολύ μικρή ηλικία και για διάφορα θέματα. Είναι ο τρόπος να εκφράσω τα συναισθήματα μου και να καταθέσω την ψυχή μου. Επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής μου γιατί αντλώ έμπνευση από διάφορες εκφάνσεις της ζωής. Ακόμα και από το πιο απλό γεγονός πλάθω ιστορίες και σενάρια. 




Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που επιλέξατε να γράψετε βιβλίο τέτοιου είδους; Σας δίνει έμπνευση για κάποιον συγκεκριμένο λόγο;

Απάντηση
Είναι για μένα η μεγαλύτερη έμπνευση να ωθήσω τους αναγνώστες να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Πολλοί φίλοι και γνωστοί μου λένε συχνά ότι μετά από κάποια συζήτηση που είχαμε αποφάσισαν να ξεκινήσουν να κυνηγούν το όνειρο τους. Ήρθε λοιπόν η στιγμή να βοηθήσω όπως και όσο μπορώ και τους αναγνώστες μου να αδράξουν την ευκαιρία.





Βιβλία τέτοιου είδους πιστεύεται ότι πρέπει να διαβαστούν μόνο από έφηβους ή μπορούν και πρέπει να τα διαβάσουν και ενήλικες;


Απάντηση
Ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και να κυνηγήσουμε τα όνειρα μας. Η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός. Ο οποίος αριθμός δεν καθορίζεται από εμάς. Τα υπόλοιπα όμως που καθορίζονται από εμάς πρέπει να τα αρπάξουμε αυτοστιγμί, χωρίς φόβο και πάθος.



Μιλήστε μας για τον συγγραφέα σαν άνθρωπο. Μέρη που σας αρέσουν, η μουσική που σας αρέσει και ότι άλλο κρίνεται αξιόλογο να ειπωθεί. 

Απάντηση
Μου αρέσει πολύ η καλή παρέα και η βόλτες στην παραλία. Επίσης ασχολούμαι με την φωτογραφία, κυρίως τοπίων και μου αρέσει να χαζεύω με τις ώρες διάφορους πίνακες ζωγραφικής. Η μουσική είναι απαραίτητη για μένα αλλά τα γούστα μου δεν περιορίζονται ποτέ  από τα “είδη” αυτής. 




Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;

Απάντηση
  Παλαιότερα κουβαλούσα μπλοκάκι και κατέγραφα μέσα τα πάντα. Από δίστιχα ερωτικά στιχάκια μέχρι μικρές ιστορίες και διαλόγους. Με την τεχνολογική όμως εξέλιξη, πλέον τα καταγράφω στις σημειώσεις του κινητού και ευτυχώς έχω αρκετή μνήμη για να τα αποθηκεύω.







Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 
Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 

 
Απάντηση
Ήταν σίγουρα μια δύσκολη περίοδος αλλά ήταν και περίοδος έμπνευσης. Αναθεωρήσαμε πολλά πράγματα και αντιληφθήκαμε ποια είναι τα σημαντικότερα. Η όλη κατάσταση για μένα ήταν μια πρόκληση και δεν το κρύβω ότι ήταν η ευκαιρία για να τελειώσω το βιβλίο μου. Εύχομαι και ελπίζω ότι οι καλύτερες μέρες δεν θα αργήσουν να έρθουν. Η λογοτεχνία φυσικά και ήταν βάλσαμο αυτή την περίοδο. Πολύ απλά ο άνθρωπος ξεφεύγει από την πραγματικότητα και με την φαντασία του ταξιδεύει σε άλλα, ονειρεμένα μέρη που δεν υπάρχουν περιορισμοί, μέτρα και αποστάσεις.






Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Ελπίζουμε να μπορέσουμε σύντομα να οργανώσουμε Όψεις του Φανταστικού και να παρουσιάσετε το βιβλίο σας σε κοινό. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 


Απάντηση
Και εγώ σας ευχαριστώ. Κάτι τελευταίο που ήθελα να πω στους αναγνώστες σας είναι κάτι που μου έλεγε η γιαγιά μου Δέσποινα και είναι το εξής  “Με τα δικά σου τα φτερά και όπου και όποτε φτάσεις”.

#βιβλία #εκδόσεις #βιβλιοπροτάσεις #διαβάζω #Λογοτεχνία #BookPorn #steampunk #scifi #books  #booklover #bookworm #bookish #bookaddict #bibliophile #bookaholic 


Pandemic stories – Vol 1 -- Y: The Last Man

  Pandemic stories – Vol 1



Σειρά άρθρων του free fanzine «Τα χρονικά του Κορονοϊού-Voices of the resistance»



Y: The Last Man

Στοιχεία της σειράς
Κυκλοφορία: 2021
Κύκλοι: Ένας, δέκα επεισόδια
Διάρκεια: Μία ώρα το επεισόδιο. 
Θεματική: Επιστημονική φαντασία, post apocalyptic, πανδημία
Σενάριο: Eliza Clark
Παραγωγός: Anna Beben, Eliza Clark, Pia Guerra, Nina Jacobson
Ηθοποιοί: Diane Lane, Ashley Romans, Ben Schnetzer, Olivia Thirlby, Juliana Canfield, Elliot Fletcher, Marin Ireland 








Σύντομη περιγραφή
Η σειρά διαδραματίζεται σε έναν post apocalyptic κόσμο όπου μια επιδημία σκότωσε το σύνολο του αντρικού πληθυσμού και όχι μόνο. Γιατί στόχευε στο χρωμόσωμα Y, που υπάρχει στους άνδρες, υπάρχει όμως και σε πολλές γυναίκες. Για αυτό, όπως αναφέρει σε κάποιο σημείο η γιατρός, ήταν θύματα και πολλά εκατομμύρια γυναίκες που είχαν και αυτές το χρωμόσωμα Υ. Επέζησε μόνο ένας άντρας με το χρωμόσωμα Y και ο πρώτος κύκλος επικεντρώνεται στην προσπάθεια που γίνεται να πάει σε ένα εργαστήριο όπου θα μπορέσουν να αναλύσουν τα δεδομένα και να βρουν για πιο λόγο επέζησε. 
Η ουσία είναι, παρόλο που δεν αναφέρεται ξεκάθαρα στην σειρά, ότι η επιβίωση του και η επιβίωση του χρωμοσώματος Y είναι και η επιβίωση του ανθρώπινου είδους, γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσει να συνεχιστεί η αναπαραγωγή της ανθρώπινης φυλής και θα μιλάμε πλέον για συμβάν ολικού αφανισμού. 
Η σειρά βασίστηκε στο ομώνυμο κόμικ,  που είχαν προσπαθήσει αρχικά, ανάμεσα στο 2007-2013, να το κάνουν ταινία, χωρίς επιτυχία, αλλά λόγω της κρίσης του κορονοϊού πήρε το πράσινο φως να γίνει η σειρά καθώς θεώρησαν ότι η θεματική του πλέον μπορεί να βρει κοινό. 









Κεντρικό σχόλιο
Θα αρχίσω λίγο αντίστροφα την παρουσίαση της σειράς, ξεκινώντας από το αν είναι κακή ή όχι, καθώς υπάρχουν πολλές αρνητικές κριτικές. Όλες επικεντρώνονται σε ένα θέμα. Στον κεντρικό ήρωα και στον χαρακτήρα του. 
Σε αυτό το σημείο θα συμφωνήσω. Άμα ήταν αυτός επάνω στον οποίο στηρίζονταν το μέλλον της ανθρώπινης φυλής θα έπρεπε να ανοίξουμε μια τρύπα μέχρι το κέντρο του πυρήνα της Γης και να ρίξουμε εκεί μέσα όλα τα πυρηνικά όπλα για να ήμαστε βέβαιοι ότι ο πλανήτης θα γίνει σκόνη και ότι θα αφανιστούν οι άνθρωποι. Ξεκάθαρα. 
Όμως εδώ είναι και η μεγάλη παρεξήγηση. Το ότι ο κεντρικός χαρακτήρας της σειράς είναι τραγικός αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και η σειρά το ίδιο. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Ο άνθρωπος παίζει πολύ καλά τον ρόλο που έπρεπε να παίξει και τον ρόλο που υπάρχει στο κόμικ και στην ιστορία αυτού του κόσμου. 
Και εδώ είναι το σημαντικό. Οι κακές σειρές, είναι αυτές που τις βλέπεις με αδιαφορία και μετά από μία ώρα δεν θυμάσαι ούτε πως έλεγαν τον πρωταγωνιστή. Στις σειρές που καταλήγεις να μαλώνεις και να βρίζεις τον πρωταγωνιστή, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνεις, έχουν καταφέρει να σε αγγίξουν και να σε βάλουν στον κόσμο τους. Η σειρά δεν είναι κλασσική αμερικανιά ή κλασσική action movie. Οι πρωταγωνιστές δεν είναι σούπερ ήρωες με ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια που σώζουν τον κόσμο στο τέλος. Η σειρά δείχνει έναν ρεαλιστικό κόσμο. Μια Post apocalyptic κοινωνία με πραγματικούς ανθρώπους. 
Για αυτό πρακτικά, παρόλο που θεωρητικά κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Yorick Brown, ο τελευταίος άντρας με το χρωμόσωμα Υ, δεν είναι αυτός ο πρωταγωνιστής και αυτό θα φανεί και στην δομή και εξέλιξη των επεισοδίων. Πρωταγωνιστές είναι παράλληλα όλοι οι κεντρικοί χαρακτήρες, όλοι μαζί συνθέτουν μια πολύπλοκη ιστορία, που στην ουσία θέλει να αποδώσει, ως ένα σημείο ρεαλιστικά, έναν post apocalyptic κόσμο. 
Για αυτό δώστε μια ευκαιρία στην σειρά. Θέλετε να δείρετε τον πρωταγωνιστή, και εγώ μαζί σας. Όμως είναι ένας απλός άνθρωπος. 







Κεντρική περιγραφή 
Ένας ιός αφανίζει τους άντρες και ένα κομμάτι του γυναικείου πληθυσμού. Η γερουσιαστής Jennifer Brown [η μεγάλη Diane Lane] γίνεται πρόεδρος της Αμερικής καθώς όσοι ήταν πιο πάνω στην ιεραρχία από αυτή σκοτώθηκαν από τον ιό. Κατά τύχη ανακαλύπτει ότι ο γιος της, ο Yorick Brown, όχι μόνο έχει επιζήσει αλλά έχει και το χρωμόσωμα Y. Για να τον προστατέψει αναθέτει στην Agent 355 [που ήταν πράκτορας μιας μυστικής υπηρεσίας –black ops- και ήρθε να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην καινούργια πρόεδρο καθώς πρακτικά η υπηρεσία της διαλύθηκε] να τον φυγαδέψει και να πάνε να βρούνε μια γιατρό με ειδίκευση στην γενετική, που ίσως θα μπορούσε να βρει μια λύση για να σώσει την ανθρωπότητα. 
Η κόρη της προέδρου, η Hero Brown, έχει προσκολληθεί με μια ομάδα επιζησάντων, που έχει όλο και πιο βίαιες τάσεις και η Beth, η κοπέλα του Yorick, αναλαμβάνει επικεφαλής μια παραστρατιωτικής ομάδας που έχει σκοπό να επιτεθεί στον Λευκό Οίκο και να τελειώσει με ότι έμεινε από το παλιό καθεστώς.   
Γενικά η σειρά έχει μια πολύ καλή περιγραφή, ρεαλιστική, ενός Post apocalyptic  κόσμου με μεγάλες εναλλαγές που σίγουρα σου κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον. Ταραχές στους δρόμους, δολοπλοκίες, πραξικοπήματα, επαναστάσεις και πολύ καλές ψυχογραφήσεις χαρακτήρων. Ειδικότερα της Agent 355, που τη δείχνει σε όλη τη διάρκεια της σειράς να αντιμετωπίζει τους δαίμονες της. Μια κυβερνητική δολοφόνος, στρατολογημένη σε μια αόρατη μυστική υπηρεσία, που τη μεγάλωσαν σαν να ήταν η οικογένεια της, που της έλαχε να προστατέψει το μέλλον του κόσμου. Επίσης οι Αμαζόνες, μια βίαιη ομάδα που γεννήθηκε μέσα από αυτά τα γεγονότα, είναι μια απόλυτα λογική εξέλιξη. 








Λίγα λόγια για τα επεισόδια. 
Στις περιγραφές των επεισοδίων υπάρχουν spoilers για την υπόθεση. 

1. Καθώς ετοιμάζεται να ξεσπάσει η κρίση, η Γερουσιαστής Jennifer Brown συγκρούεται με τον πρόεδρο των ΗΠΑ ενώ τα παιδιά της αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα, που τα οδηγούν σε οριακές καταστάσεις, χωρίς να ξέρει κανένας τους ότι οι ζωές τους ετοιμάζονται να αλλάξουν για πάντα. 
Η Agent 355 ολοκληρώνει την προηγούμενη αποστολή της να εξολοθρεύσει έναν αντικυβερνητικό πυρήνα και τη στέλνουν στον Λευκό Οίκο. [Ποια να ήταν άραγε η αποστολή της;] 
Σίγουρα ένα πολύ καλό πρώτο επεισόδιο που σε βάζει μέσα στον κόσμο της σειράς. 
 2. Η Jennifer Brown βγαίνει μπροστά και αναλαμβάνει τις ευθύνες σαν πρόεδρος. Ο Yorick φοβάται ότι είναι ο μόνος επιζών ενώ η Hero προσπαθεί να διορθώσει ένα λάθος που έκανε.  
Παρακολουθούμε τους ήρωες καθώς αρχίζουν να αλλάζουν και να διορθώνουν τα πράγματα. 
3. Καθώς γίνεται η επανασύνδεση της Jennifer και του Yorick η Agent 355 αρχίζει και επεξεργάζεται ένα σχέδιο για το τι πρέπει να κάνουν. Η Kimberly, η κόρη του νεκρού προέδρου, προσπαθεί να μάθει το μυστικό της Jennifer ενώ η Nora Brady [πρώην σύμβουλος στον Λευκό οίκο] αφήνει το σπίτι της μαζί με την κόρη της. 
4. Με διαταγές της Jennifer ο Yorick και η Agent 355 ψάχνουν μια γιατρό που μπορεί να ανακαλύψει τι έγινε με τον Yorick. Η Hero βρίσκει καταφύγιο σε μια ομάδα επικίνδυνων γυναικών. 
5. Ο Yorick και η Agent 355 ψάχνουν την Dr Allison Mann σε μια Βοστώνη που έχει γίνει πολεμική ζώνη. Ενώ στην Ουάσιγκτον η Jennifer προσπαθεί να κρύψει την αλήθεια από τις πολιτικές της αντιπάλους. 
6. O Yorick, η Agent 355 και η Dr Mann τρακάρουν καθώς πηγαίνουν στο Σαν Φρανσίσκο.  Η Jennifer συγκρούεται με την πρώην γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου, τη Regina Oliver, ενώ η Hero μαγεύεται από μια χαρισματική ηγέτιδα. 
7. Η Kimberly μαθαίνει ένα μυστικό, η 355 και η Allison τα βρίσκουν ενώ ο Yorick βρίσκεται πλεγμένος σε μια πόλη όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. 
8. Οι εντάσεις στις αποθήκες της PriceMax, που είναι η βάση των Αμαζόνων, βγαίνουν εκτός ελέγχου. Μαθαίνουμε την ιστορία της Roxanne.  
9. Οι εντάσεις στο Πεντάγωνο κορυφώνονται καθώς η Jennifer αντιμετωπίζει μια νέα ξαφνική απειλή. Οι Αμαζόνες βγαίνουν στον δρόμο.  
10. Καθώς οι Αμαζόνες πλησιάζουν στο Marrisville η Nora πρέπει να πάρει μια απόφαση. Ο Yorick κάνει καινούργιες φιλίες ενώ η 355 αντιμετωπίζει το παρελθόν της. 








Τελική ανάλυση
Κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ καλή σειρά που αποδίδει ρεαλιστικά έναν post apocalyptic κόσμο μετά την εφιαλτική επέλαση μιας πανδημίας που αφάνισε πάνω από το μισό πληθυσμό του πλανήτη. Ρεαλιστικές σκηνές και καταστάσεις και μια εικόνα το πόσο μπορεί να ξεφύγει η κατάσταση από μια αρχική απαγόρευση κυκλοφορίας να φτάσεις στο σημείο ο στρατός να σε σκοτώνει επί τόπου. 
Είναι βέβαια μια ιστορία σε εξέλιξη που δεν άνοιξε ακόμα όλα τα χαρτιά της. Το κανάλι που την έδειξε αποφάσισε να μην την ανανεώσει για δεύτερο κύκλο αλλά οι παραγωγοί λένε ότι ψάχνουν άλλο κανάλι για να συνεχίσουν τη σειρά. Με τόσες streaming υπηρεσίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ελπίζουμε να βρεθεί κάποια να πάρει τα δικαιώματα. Σίγουρα είναι μια σειρά που έχει να πει πολλά ακόμα και ότι δεν ανανεώθηκε για δεύτερο κύκλο άμεσα είναι πιο πολύ ένδειξη, κατά τη γνώμη μου, ότι δεν είναι αμερικανιά και όχι ότι δεν είχε μεγάλη ακροαματικότητα. 
Υπάρχουν σίγουρα κάποια ερωτήματα με το κυριότερο:
Υποταγή στο παλιό ή δημιουργία του καινούργιου αύριο; Σε μια φυλακή οι φυλακισμένες ελευθερώθηκαν και δημιούργησαν στην γειτονική πόλη μια νέα συνεργατική κοινωνία. [Μια Αμερικανιά θα τις έδειχνε να σφάζονται και να τρώνε ή μια την άλλη, γιατί απλά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Για αυτό και η σειρά δεν είναι άλλο walking dead, όπως λένε κάποιοι.]
Και υπάρχει και ένα ερώτημα που μόνο ένας νέος κύκλος μπορεί να απαντήσει. Οργάνωσαν κάποιοι την πανδημία και με ποιο σκοπό έστειλαν αρχικά την 355 στον Λευκό οίκο;  
Η σειρά περνάει και το μήνυμα ότι μέσα από τραγικές καταστάσεις μπορεί να βγει και κάτι θετικό φτάνει να το θέλουμε και ανάλογα το πως θα δούμε τα πράγματα. Σε αρκετά επεισόδια οι γυναίκες μιλάνε, για ένα ζήτημα που απασχολεί αυτή τη στιγμή και την Ελλάδα, για τη βία ενάντια στις γυναίκες. Και σίγουρα αρκετές πανηγυρίζουν γιατί δεν υπάρχει πλέον κάποιος να ασκεί βία εναντίον τους. Υπήρχαν κάποιοι που αυτό το σχολίασαν τελείως αρνητικά αλλά απλά δεν θέλησαν να δούνε συνολικά το μήνυμα της σειράς. 






Άμα τη δείτε ελπίζω να σας αρέσει. Δεν είναι αριστούργημα αλλά είναι μια, καλά γυρισμένη,  ζοφερή ματιά για πως θα είναι ίσως αύριο η δικιά μας πραγματικότητα. 
Ο πρωταγωνιστής έχει και μια αρσενική μαϊμού μαζί του, που έχει και αυτή το χρωμόσωμα Υ. Δεν ξέρω άμα παρακάτω παίζει κάποιο ρόλο αλλά σε αυτόν τον κύκλο δεν παίζει κανέναν, είναι απλά διακοσμητικό στοιχείο. 

#βιβλία #εκδόσεις #βιβλιοπροτάσεις #διαβάζω #Λογοτεχνία #BookPorn #steampunk #scifi #books  #booklover #bookworm #bookish #bookaddict #bibliophile #bookaholic 

Η πριγκίπισσα Βανίλια της Βέρας Αναστασίου

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Η πριγκίπισσα Βανίλια της  Βέρας Αναστασίου
Σελίδες: 34
Διαστάσεις: 24x17
Δέσιμο: μαλακό εξώφυλλο
Λιανική Τιμή:  10  ευρώ
Κατηγορία:  Παιδική λογοτεχνία, παραμύθι
ISBN: 978-960-607-254-3





 Ποια πριγκίπισσα, από τις γνωστές σας, δεν θα ήθελε από τα μακριά χρυσαφένια της μαλλιά να βγάζει άφθονη, αρωματική, μοσχομυριστή βανίλια; Και ποια πριγκίπισσα
δεν θα ήθελε όπου ζει να μην σταματούν να φυτρώνουν γύρω της απίστευτα κακαοδεντράκια με όλο το υπέροχο άρωμα του γνωστού σε όλους μας κακάο; Και ποιος φιλόδοξος αλλά και δίκαιος βασιλιάς, με το δικό του μάλιστα εργοστάσιο παραγωγής γλυκών και λαχταριστών  κέικ, δεν θα ήθελε να συνεργάζεται με αυτές τις δύο πολυμήχανες αλλά και τόσο ιδιαίτερες πριγκίπισσες;
Εκτός όλων αυτών, ο πρίγκιπας Τζίντζερ και  η πριγκίπισσα Φλώρα, ήθελαν τόσο πολύ να βρίσκονται σε αυτήν την ιστορία, για να βάλει ο καθένας τους τη δική του πινελιά σε αυτόν τον βελανιδοκαμβά, που σύντομα θα γνωρίσετε. Γιατί τελικά όλα μπορούν να συμβούν στην βελανιδοχώρα και όχι μόνο σε αυτήν... Αρκεί να πιστέψουμε στην αλήθεια της μαγείας και να την αφήσουμε να μας παρασύρει...

Η Βέρα Αναστασίου γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στον Πειραιά. Αποφοίτησε το 2003 από το Τμήμα Χημείας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έκτοτε εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση ως καθηγήτρια και στον χώρο υγείας σε ιδιωτική κλινική. Η πριγκίπισσα Βανίλια είναι το πρώτο της βιβλίο, εμπνευσμένο από τη χημική ανάμιξη της πραγματικότητας με δύο κορούλες και της φαντασίας.
 




Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

Κεντρική διάθεση για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές:
Εκδόσεις ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα
2410-236110
universepaths@yahoo.com
 

Xονδρέμπορας για τα βιβλία των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619


Προτεινόμενο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο:
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα όλα τα βιβλία και τα περιοδικά των Εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές από το ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο!
https://www.universepaths.com/bivliopoleio



Κεντρικά σημεία διανομής των βιβλίων των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές
https://www.universepaths.com/bivliopoleio
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο  ΠΑΡ ΗΜΙΝ 
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619
Λευκωσία:
1. Parga,
Λεωφ,Τσερίου 94 Στρόβολος, τηλ. 22327740
2. Parga,
Λεωφ.Λάρνακος 56 Αγλαντζιά, τηλ. 22336011
3. Parga,
Αρχ.Μακαρίου Γ' Λατσιά, τηλ. 22485914
Λάρνακα:
Parga,
Στρατηγού Τιμάγια 9, τηλ. 24668090
Πάφος:
Parga,
Αθηνών 8, τηλ. 26811130

Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές
Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο!
Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα
Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα, 2410-236110,
http://www.universepaths.com/
universe-pathways.blogspot.com
www.facebook.com/Universe.Pathways.Editions/
universepaths@yahoo.com 










Αναζητώντας την πριγκίπισσα Βανίλια
ΜΕ ΤΗ Βέρα Αναστασίου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές






Αγαπητή κυρία Αναστασίου, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο  «Η πριγκίπισσα Βανίλια». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει;  


Απάντηση
Καλημέρα σας. Όπως κάθε βιβλίο έτσι και αυτό προσφέρει το δικό του εισιτήριο για ένα ταξίδι στη φαντασία. Μιλάει για μια πριγκίπισσα,  η οποία όμως αγωνίζεται καθημερινά και προσπαθεί να γίνεται καλύτερη σε ότι κάνει. Και επίσης , μην ξεχνάμε πως μυρίζει και υπέροχα :βανίλια!




Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 

Απάντηση
Τα μακριά, χρυσαφένια μαλλιά της ήταν τόσο γεμάτα από βανίλια, που όσο την έβγαζε, πιέζοντας τις άκρες τους, τόσο γεννιόταν καινούργια με ακόμα πιο δυνατό άρωμα, από την κορυφή των μαλλιών της ως τις άκρες.

Και όπως κάθε παραμύθι έχει τον κακό του ήρωα έτσι και σε αυτό, ας πούμε ότι υπάρχει ένα πειραχτήρι που βάζει μπισμπιλιές προς δικό του φυσικά όφελος. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον πρίγκηπα-δόκιμο, γιατί ακόμα ήταν υπό δοκιμή, Τζίντζερ.  


Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 


Απάντηση

Μέχρι στιγμής η πορεία μου ήταν διαφορετική,  ή  τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Ως χημικός, άργησα να τολμήσω την συγγραφή καθώς θεωρούσα ότι δεν είχε άμεση σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο.  Με το πέρασμα όμως των χρόνων, ωρίμασε η ανάγκη να καταγράψω τις σκέψεις,  τις ιδέες,  τη φαντασία μου..
Ένα όνειρο – μια ελπίδα που πάντα τελικά υπήρχε.


Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που επιλέξατε να ασχοληθείτε με παραμύθια και παιδικά βιβλία; Θεωρείτε ότι είναι ένα λογοτεχνικό είδος που σας εκφράζει;
Απάντηση

Ναι, πιστεύω ότι με εκφράζει γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να ονειρευτώ κόσμους μαγικούς ή ακόμα περισσότερο να φέρνω την μαγεία στον δικό μας κόσμο. Τον κόσμο των παραμυθιών πάντα τον κοίταζα με αγάπη. Ωστόσο, μέσα από την καθημερινότητα με τις δύο κόρες μου που μου ζητούσαν να τους διηγούμαι ιστορίες καινούργιες κάθε μέρα , συνειδητοποίησα πόσο ατελείωτος και συναρπαστικός είναι ο δρόμος  προς τη φαντασία:  εκεί όπου όλοι θέλουμε πού και πού να πεταγόμαστε.





Η παιδική λογοτεχνία πιστεύεται ότι είναι ένα λογοτεχνικό είδος που μπορεί να διαβαστεί μόνο από παιδιά ή και από μεγάλους που αναζητούν το παιδί μέσα τους;
Απάντηση
Αναμφισβήτητα και από μεγάλους! Το παιδί μέσα μας, όπως αναφέρετε, αλλά και όλες οι ηλικίες έχουν ανάγκη να πιστέψουν πως όλα θα πάνε καλά! Πως θα εμφανιστεί επιτέλους ένα μαγικό ραβδάκι και θα διώξει τα άγχη και αγωνίες μας. 




Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;

Απάντηση
Όχι, δεν θα το έλεγα,  αλλά μπορεί μια ιδέα, μια αναπάντεχη ανάμνηση,  μια εικόνα να «απορροφήσει » κάπως τη σκέψη μου και να έρθει έτσι η στιγμή να μεταμορφωθεί σε μια ιστορία, σε ένα σκηνικό.








Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 
Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 

 
Απάντηση
Σίγουρα ήταν και είναι μια πολύ αγχωτική περίοδος και για μας και για τους δικούς μας. Ειδικά και εγώ που δε σταμάτησα την εργασία μου στον χώρο της υγείας, την πέρασα με μεγάλη αγωνία. Και πράγματι η λογοτεχνία ήταν από τους πιο ασφαλείς τρόπους να γελάσουμε,  να συγκινηθούμε, να ταξιδέψουμε μέσα από τον χώρο του σπιτιού μας. Και αυτό είναι κάτι που μπορούμε να συνεχίσουμε. 






Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Ελπίζουμε να μπορέσουμε σύντομα να οργανώσουμε Όψεις του Φανταστικού και να παρουσιάσετε το βιβλίο σας σε κοινό. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 

Απάντηση
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Συμπαντικές Διαδρομές γιατί μου έδωσαν απλόχερα τη δυνατότητα να ζωντανέψω την Πριγκίπισσα Βανίλια , να τη δω όπως την είχα φανταστεί! Και κάπως έτσι η φαντασία μου έγινε πραγματικότητα..