Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

ΜΕ ΤΗ Μαρία Κούλα ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές

 
ΜΕ ΤΗ Μαρία Κούλα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές









Αγαπητή κυρία Κούλα, καλημέρα σας. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το καινούργιο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο «Φρίξος και Έλλη… αλλιώς». Πιστεύετε ότι έχει μια θεματική που μπορεί να συγκινήσει τους αναγνώστες;

Απάντηση
Το συγκεκριμένο βιβλίο, είναι ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους. Πρόκειται για την ιστορία ενός κοριτσιού, της Έλλης και του σκύλου της Φρίξου. Είναι μια ιστορία ανιδιοτελούς αγάπης και πιστής φιλίας. Μέσα από τις σελίδες, ο αναγνώστης  θα ανακτήσει μνήμες και συναισθήματα από τη παιδική του ηλικία, θα θυμηθεί χρώματα και αρώματα που είχε ξεχάσει, ίσως κάποιον δικό του παιδικό τετράποδο φίλο. Μέσα από το συναισθηματικό δέσιμο της Έλλης και του Φρίξου, πιστεύω ότι ο αναγνώστης θα ταυτιστεί , θα ονειροπολήσει, θα  ακολουθήσει τους ήρωες  στην περιπέτεια τους και θα συγκινηθεί γιατί η αληθινή αγάπη, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια αγάπη τόσο αγνή, δεν άφησε ποτέ και κανέναν ασυγκίνητο. 


Κάντε παράθεση ένα απόσπασμα από το βιβλίο σας για να γνωρίσει καλύτερα ο κόσμος το στυλ γραφής σας.
Απάντηση
«Από μικρή λάτρευα τις ιστορίες και τα παραμύθια και ο παππούς μου, ήταν ο αγαπημένος μου παραμυθάς. Τον κοιτούσα καθώς με πάθος μου εξιστορούσε όλα εκείνα τα φανταστικά παραμύθια. Και εγώ, ζούσα το παραμύθι με την ίδια ένταση όπως και οι πρωταγωνιστές του και κάπως έτσι μαγικά, όλες οι περιπέτειες γινόταν και δικές μου. 
Με τον παππού μου κάναμε πολλά ταξίδια. Από την μαγική ανατολή παρέα με τον Αλί -μπαμπά και τους σαράντα κλέφτες, μέχρι τα δύσβατα όρη χαμένων πολιτισμών. Μαζί, διασχίσαμε επικίνδυνους ωκεανούς με ατρόμητους πειρατές. Εισχωρήσαμε σε μαγεμένα δάση, χορέψαμε με νεράιδες, παλέψαμε με μυθικά τέρατα και άγρια ζώα.  Ανεβήκαμε βουνά ανακαλύπτοντας κρυμμένα κάστρα, πολεμήσαμε με ιππότες και κολυμπήσαμε με γοργόνες. Φτάσαμε παντού και γυρίσαμε τον κόσμο απ άκρη σ άκρη. Διασχίσαμε καυτές ερήμους και πετάξαμε με κύκνους πάνω απ τον παγωμένο Βορρά. Ανακαλύψαμε νέους αστερισμούς και οι διαδρομές μας δεν είχαν τελειωμό. Απ όλα τα ταξίδια μας όμως, ένα ήταν αυτό που με σημάδεψε και ξεχώρισα. Η ιστορία της Έλλης και του Φρίξου και το ιπτάμενο ταξίδι τους πάνω από τον Ελλήσποντο. Αυτή, ήταν και η ιστορία που αγαπούσε και ξεχώριζε και ο παππούς, γιατί όπως έλεγε, η ηρωίδα του ήταν μια Έλλη όπως ήμουν και εγώ. Έτσι ασυναίσθητα συνδέθηκα νοητά με την ιδέα του Φρίξου. Χωρίς να έχω κάποιον ή κάτι συγκεκριμένα στο μυαλό μου, μέσα  μου σήμαινε το άλλο μου μισό. Είχε την μορφή του αδελφού που δεν είχα, ενός αχώριστου φίλου, κάποιου προστάτη. Ούτε εγώ μπορούσα να προσδιορίσω ακριβώς. Τουλάχιστον όχι μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Η Στιγμή αυτή, ήρθε λίγα χρόνια αργότερα. Μόλις είχα μπει στα έντεκα. Ήταν θυμάμαι μεσημέρι και εγώ καθισμένη στη αυλή, περίμενα τον παππού να έρθει και να με ταξιδέψει για μια ακόμη φορά. Ξάφνου, ένας διαφορετικός ήχος ανάμεσα στα τζιτζίκια μου απέσπασε την προσοχή.
Ήταν ένα αμυδρό κλαψούρισμα και ακούγονταν από μακριά. Που και που σταματούσε και μετά επανέρχονταν πιο απαιτητικό, πιο βίαιο σαν να εκλιπαρούσε. Ο ήχος με παρέσυρε στην κάτω γειτονιά εκεί. Εκεί, κάτω από ένα κάδο απορριμμάτων, κείτονταν ανάμεσα στα χώματα ένα μικροσκοπικό κουτάβι. Παρατημένο, σκονισμένο και μόνο. Ίσα που κουνιόταν και ήταν τόσο μικρό! Θυμάμαι ακόμα εκείνο το συναίσθημα που με κυρίευσε. Ένα βάρος που σχεδόν μου έκοβε την αναπνοή. Ξάπλωσα κατάχαμα και σύρθηκα κάτω από τον κάδο, αδιαφορώντας για το ότι ξέσκιζα τα γόνατα και έγδερνα το κορμί μου. Το αγκάλιασα με τις δυο μου χούφτες και το σήκωσα με προσοχή, βγάζοντας το από εκεί. Έπειτα σαν σηκώθηκα στα δυο μου πόδια, με αργές κινήσεις, σχεδόν ευλαβικά, σαν να ήταν κάτι εύθραυστο, το ακούμπησα στ στήθος μου. Σαν βρέθηκα πίσω και πάλι στην αυλή, βρήκα τον παππού να απολαμβάνει το απογευματινό του καφεδάκι. 
«Τι είναι αυτό;» ρώτησε όλο περιέργεια σαν με είδε να κουβαλώ τη μικρή, ολόμαυρη, τριχωτή μπαλίτσα.»







Μπορείτε να μας πείτε λίγα πράγματα για τον εαυτό σας; Τι σας οδήγησε να γίνεται συγγραφέας;  
Απάντηση
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου έγραφα. Στην παιδική μου ηλικία έφτιαχνα σενάρια και με τα υπόλοιπα παιδιά του χωριού ανεβάζαμε παραστάσεις στις γειτονιές. Έπειτα άρχισα  τα ημερολόγια και σιγά- σιγά να ολοκληρώνω μικρά διηγήματα που αργότερα έγιναν ολόκληρα βιβλία. Οι σημειώσεις μου κατέκλυζαν τετράδια και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Για  μένα η γραφή ήταν πάντα ένας τρόπος να εκτονώνω τη ζωηρή φαντασία μου, να καταλαγιάζω τα έντονα συναισθήματα μου. Στο χαρτί τίποτα δεν φαινόταν άλυτο, τίποτα ακατόρθωτο. Η γραφή πάντα αποτελούσε μια ιεροτελεστία για μένα. Ήταν βάλσαμο και γιατρειά. Πως λοιπόν να την αποφύγεις; Πώς να της αντισταθείς;





Ας μιλήσουμε για το καινούργιο σας βιβλίο. Τι σας έδωσε έμπνευση για την ιστορία και το γενικότερο θέμα του βιβλίου; 
Απάντηση
Το καινούργιο μου βιβλίο «Φρίξος και Έλλη..αλλιώς», είναι ένα παραμύθι  που ήθελα πολύ να αφηγηθώ μιας και περιέχει πολλά αληθινά στοιχειά . Βλέπετε ο Φρίξος, ο οποίος είναι ένας μικρός κατάμαυρος σκυλάκος, κάποτε υπήρξε και ήταν ο δικός μου τετράποδος, αγαπημένος φίλος. Ο Φρίξος λοιπόν, εκείνος ο ζαβολιάρης και παιχνιδιάρης σκύλος που δεν ήταν απλά μια οντότητα αλλά συναισθήματα. Για μένα αποτέλεσε τον αδερφό που δεν είχα. Είχε τη μορφή ενός πιστού φίλου, κάποιου προστάτη. Πέρα λοιπόν από τα όμορφα μηνύματα που έχει να δώσει στους μικρούς μας φίλους, δεν θα μπορούσα να προσπεράσω τον Φρίξο που με γέμισε όλα εκείνα τα πρωτόγνωρα συναισθήματα, χωρίς έναν φόρο τιμής.



Μπορείτε να μας περιγράψετε την τυπική διαδικασία συγγραφής, από την αρχική ιδέα μέχρι το ολοκληρωμένο κείμενο του βιβλίου;
Απάντηση
Σε κανένα από τα βιβλία μου δεν ακλούθησα κάποια συγκεκριμένη διαδικασία. Ίσα -ίσα διέφερε ο τρόπος κάθε φορά. Στο πρώτο μου βιβλίο που ήταν ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, οι ίδιοι οι ήρωες μου υποδείκνυαν  το τι θα γίνει παρακάτω. Είχα φτάσει σχεδόν στο τέλος και ούτε εγώ ήξερα τον δολοφόνο. Εκείνος μου αποκαλύφτηκε από μόνος του, όταν είχε έρθει η ώρα. Σε κάποιο άλλο βιβλίο πάλι, όπου  είχα εξαρχής πλάσει όλη την ιστορία στο μυαλό μου, κατά τη διάρκεια της συγγραφής όλα ανατράπηκαν εξαιτίας του ήρωα. Θέλω να πω ότι στα δικά μου βιβλία κουμάντο κάνουν οι ήρωες μου. Θα εμφανιστούν όταν έρθει η ώρα να μου αφηγηθούν την ιστορία τους, θα μου συστηθούν και εγώ απλά θα τους ακολουθήσω και θα αποτυπώσω την περιπέτεια τους.




 Έχετε κάποιον αγαπημένο χαρακτήρα από τα βιβλία σας και αν ναι, γιατί;
Απάντηση
Όλοι οι ήρωες μου είναι αγαπημένοι. Ο καθένας για την ιστορία του, για την αλήθεια του, τα πάθη και τα ελαττώματα του. Έχω συναισθηματικό δέσιμο με όλους. Είναι τα παιδιά μου. Πως μπορείς να ξεχωρίσεις τα παιδιά σου;


Πρόσφατα συμμετείχατε στην πρώτη παρουσίαση βιβλίου σας στις Όψεις του Φανταστικού στην Σάμο. Πως σας φάνηκε η εμπειρία; 
Απάντηση
Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές και τον κ. Γιώργο Σωτήρχο που διοργάνωσε εκείνη την υπέροχη βραδιά. Η παρουσίαση του « Φρίξου και της Έλλης ..αλλιώς», ήταν η πρώτη μου παρουσίαση μιας και η έκδοση του πρώτου βιβλίου μου, συνέπεσε με τη πανδημία covid οπότε ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί κάποια εκδήλωση τότε. Όμως τελικά το καλό, αργεί να γίνει. Στο φεστιβάλ Όψεις του φανταστικού που έγιναν στο όμορφο νησί μου τη Σάμο, απόλαυσα τη βραδιά στο έπακρο. Η ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα του χώρου της δημόσιας βιβλιοθήκης, όλος εκείνος ο κόσμος που με τίμησε με την παρουσία του, καθώς και η συγγραφέας Ευαγγελία Πέτρου με την εκπαιδευτικό Ιουλία Ζαφείρη που προλόγισαν με τόσο όμορφα λόγια το βιβλίο μου, δημιούργησαν μια μαγική ατμόσφαιρα που πιστεύω θα μείνει αξέχαστη σε όσους παρευρεθήκαν.



Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Περιμένουμε να σας δούμε στο επόμενο φεστιβάλ των εκδόσεων μας το Λογοτεχνικό φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού για να παρουσιάσετε στους φίλους αναγνώστες τη δουλειά σας!
 Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 
Απάντηση

Εγώ ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου και θα είναι μεγάλη μου χαρά να συναντηθούμε και πάλι στο φεστιβάλ των εκδόσεων.
Θα ήθελα να μοιραστώ με τους αναγνώστες τη διάθεση για ελευθερία!        Ο καθένας βρίσκει τη γαλήνη του κάνοντας κάτι που αγαπά, όπως εγώ μέσα από τη γραφή. Θα ήθελα λοιπόν να υπενθυμίσω σ όλους, να δίνουμε χρόνο σε αυτό που λαχταράμε, όσο και αν οι απαιτήσεις της καθημερινότητας μας ζορίζουν. Όσο και αν μέσα απ τη ρουτίνα ξεχνιόμαστε. Ας μη παρατάμε τους εαυτούς μας και ας μας δωρίσουμε καθημερινά, λίγες στιγμές πνευματικής και ψυχικής «ελευθερίας»
Ευχαριστώ πολύ!




Το βιβλίο μπορείτε να το αγοράσετε άμεσα από το online βιβλιοπωλείο των εκδόσεων μας







Τα βιβλία μας και το περιοδικό μας κυκλοφορούν σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. 
Κεντρικό σημείο διανομής και πώλησης στην Ελλάδα
Βιβλιοπωλείο ΠΑΡ ΗΜΙΝ, Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679
Τηλέφωνο: 2103802542
Κεντρικό σημείο διανομής και πώλησης στην Κύπρο
Parga,
Λεωφ,Τσερίου 94 Στρόβολος, τηλ. 22327740