Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Στη θύελλα της σκέψης ΜΕ ΤΟΝ Απολλώνιο Γκλαβά ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Στη θύελλα της σκέψης
ΜΕ ΤΟΝ Απολλώνιο Γκλαβά
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές









Αγαπητέ κύριεΓκλαβά, καλημέρα.Πρόσφατα κυκλοφόρησετο καινούργιο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο «Η θύελλα της σκέψης». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 

Απάντηση
Μες το μυαλό μας λαμβάνει χώρα ένα μοναδικό φαινόμενο. Παρελθόν, παρών και μέλλον συνυπάρχουνε ταυτόχρονα σε πλήρη εξάρτηση το ένα με το άλλο. Ένα μικρό ερέθισμα στο παρών, είναι αρκετό να ανασύρει μνήμες, ευχάριστες ή δυσάρεστες από το παρελθόν ή/και να δημιουργήσει ένα πιθανό μέλλον, άλλοτε ευοίωνο και άλλοτε δυσοίωνο. Αντικρουόμενα συναισθήματα και η αιώνια πάλη της λογικής με την καρδιά. Μια πραγματική θύελλα σκέψεων, ικανή να επηρεάσει την κρίση μας, να θέσει εμπόδια και δυσκολίες και να ανατρέψει δια παντώς κάθε στόχο. Μέσα από αυτό το βιβλίο παραθέτω την δική μου θύελλα και όλη την προσπάθεια που έχω κάνει να την κατευνάσω. Ταξίδι μακρύ και δύσκολο, φαντάζει ακατόρθωτο, όμως δεν είναι. Συνοδοιπόροι μου, οι προπάτορες του πολιτισμού μας και αυτή η κουβέντα του μέγαλου Σωκράτη, που θαρρώ θα με στοιχειώνει μέχρι να αναχωρήσω. « Τι να τα κάνεις τ΄άστρα, όταν δεν γνωρίζεις μέσα σου ποιος είσαι »





Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα το βιβλίο σας. 
Απάντηση
Υπάρχει εκείνη η φωνούλα, που άλλοτε ακούμε κ άλλοτε αγνοούμε. Ποιος τολμά να σταθεί κριτής ή αρωγός, σ΄αυτό το αιώνιο δίλλημα; 
 
ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
Είναι κ εκείνη η φωνή,
που σου λεει σταμάτα.
Μα εσύ επιλέγεις να μην ακούς
κ προχωράς.
Προχωράς μέχρι να ‘ρθει η στιγμή,
που καταλαβαίνεις, πως η φωνή είχε δίκιο.
Κλαίς 
Κλαίς που δεν άκουσες,
τον Φύλακα Άγγελό σου, που ζεί μέσα σου
κ είναι πάντοτε για ‘σένα νε εκέι.
Άλλοι τον είπαν ένστικτο,
άλλοι διαίσθηση.
Εγώ τον λέω Λογική
κ πανάθεμά με, πώς να παλέψει την καρδιά!




Πείτε μας τι αναφορές έχουν τα ποιήματα του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 
Απάντηση
Ο Επίκτητος λέει, ότι αυτό που πραγματικά μας ανήκει, είναι η σκέψη μας. Όταν το καράβι μας λοιπόν πέσει σε θύελλα, χρέος μας σαν καλοι καπεταναίοι, να το πλοηγήσουμε σωστά μέχρι να περάσει, να σβήσει η συννεφιά και να φανεί ο ήλιος, να ηρεμήσει η θάλασσα, να ξεθυμάνει. Το βιβλίο αυτό είναι το ταξίδι μου προς την γαλήνη, την πρωινή αύρα του ατλαντικού και τον ξάστερο ουρανό, την ηρεμία της ψυχής και την απανεμιά του νού.
Μιλήστε μας για το εξώφυλλο του βιβλίου. Τι συμβολίζει για εσάς;

Απάντηση
Οι γυναίκες, σε αντίθέση με εμάς τους άντρες, παλεύουν πολύ περισσότερο μέσα τους. Ανησυχούν και αγωνιούν, αναζητούν συναισθηματική ασφάλεια και εξετάζουν κάθε λεπτομέρεια, χωρίς συμβιβασμους. Κρίνουν το παρόν και προβληματίζονται για το μέλλον, θέτουν όρους και προυποθέσεις, μέτρα κ σταθμά. Ένα μυαλό σε συνεχή εγρήγορση, μια καρδιά σε διαρκή ανησυχία, μια σκέψη σε θύελλα. Αυτή τη θύελλα εκφράζουν τα μάτια της Ιωάννας και αποτυπώνεται εξαιρετικά από τον ταλαντούχο Ιωάννη Κωνστάντιο. 


Λόγο της δουλειάς σας ταξιδεύετε συνέχεια σε όλο τον κόσμο και σίγουρα έχετε δει και ζήσει πολλά πράγματα και έχετε συσσωρεύσει πολλές εμπειρίες. Πιστεύετε ότι όλα αυτά είναι πηγή έμπνευσης για να γράφετε;
Απάντηση
Πιστεύω ότι είμαστε οι επιλογές μας, τα λάθη και τα σωστά μας, οι αποφάσεις και οι δειλίες μας. Αν είχα επιλέξει κάποιο άλλο επάγγελμα, δεν ξέρω αν θα συζητούσαμε σήμερα. Η ενασχόληση μου με την θάλασσα, πέρα από τις εμπειρίες που μου έχει χαρίσει, μου έχει δώσει και άπλετο χρόνο αυτοκριτικής και εσωτερικής αναζήτησης. Εκείνη η κουβέντα με τον ουρανό, μια φεγγαρόλουστη βραδιά, εγώ, το πλοίο, ο ωκεανός και η καρδιά μου, αυτή είναι η έμπνευσή μου.














Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σε ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 
Ήταν μια δύσκολη περίοδος για εσάς; Όλα αυτά τα θλιβερά γεγονότα που ζούμε τον τελευταίο χρόνο λειτούργησαν σαν ερέθισμα για να γράφετε;
Απάντηση
Δεν θα το έλεγα, ολη αυτή η κατάσταση της επιδημίας και του εγκλεισμού, προκαλεί μόνο θλίψη. Δεν μπορώ να αποτυπώσω την θλίψη, μου είναι αδύνατον. Μπορεί να θέτω δυσάρεστους προβληματισμούς σε κάποια από τα ποιήματα μου, αλλά ποτέ θλίψη. 

Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 
Απάντηση
Να σας ευχαριστήσω και γω με την σειρά μου.
Θα ήθελα να κλείσουμε την κουβέντα μας, με τον επίλογο του βιβλίου, έχω τους λόγους μου. 
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Γέλα
όσο μπορείς πιο δυνατά.
Νιώσε 
μην σκλαβώνεις την καρδιά.
Αγάπα
όσο μπορείς να αγαπήσεις
η ζωή είναι παιδί κ θα της λείψεις.