Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ Μ. ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ Μ. ΠΛΟΥΣΙΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές






Αγαπητέ κύριε Μάριε, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο «Η Ζώη Εν Τάφω». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 



Καλημέρα σας! Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για αυτή τη συνέντευξη.

Πιστεύω ότι το «Η Ζώη Εν Τάφω» είναι ένα ασυνήθιστο για τα Ελληνικά δεδομένα βιβλίο, που αποτελεί ένα αμάλγαμα διαφόρων τύπων λογοτεχνίας, παρουσιάζοντας μια άκρως τραγική κατάσταση με γενναιόδωρες δόσεις χιούμορ, και «Χολιγουντιανή» φαντασία. Περιέχει χαρακτήρες οι οποίοι κυμαίνονται από ανθρώπους της καθημερινότητας μέχρι εξωπραγματικά όντα, καθώς και αναφορές (η και επιρροές) από την ποπ-κουλτούρα. Είναι στην ουσία ένα βιβλίο που απώτερο σκοπό έχει την διασκέδαση του αναγνώστη και καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον του χωρίς να τον αφήνει ψυχολογικά κουρασμένο στο τέλος.

Επίσης έχει και σκυλάκια, για τους ζωόφιλους.




Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 



Θα επέλεγα ένα απόσπασμα από την αρχή του βιβλίου:

«...Στο κεφάλι της τριγύριζαν χίλιες σκέψεις, που μαζί με τον βασανιστικό πονοκέφαλο που την γρονθοκοπούσε ακατάπαυστα, δημιουργούσαν ένα κοκτέιλ από απορίες και αμφιβολίες.

Φώναξε για βοήθεια, μέχρι που κατάλαβε ότι απλά σπαταλούσε οξυγόνο. Κανείς δε θα την άκουγε σε αυτό το τάφο. Δεν επέτρεψε στον εαυτό της να ανησυχήσει όμως, τουλάχιστον όχι σε επίπεδο πανικού. Έκλεισε τα μάτια και άρχισε να μετράει βαθιές ανάσες. Όσο μπορούσε ακόμα να αναπνεύσει, υπήρχε ελπίδα σωτηρίας.»


Και ένα από το τέλος:

«…Γιατί οι καρδιές μιλάνε μεταξύ τους, ο παλμός καλεί τον παλμό και αυτό ακριβώς είναι η αγάπη: Μια συνομιλία μεταξύ δύο καρδιών, μικρές χημικές εκρήξεις στον εγκέφαλο που ανοίγουν πόρτες και δίνουν φτερά. Που πονάνε, ματώνουν, μα συνάμα ανασταίνουν νεκρούς...»




Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 



Τα βιβλία ήταν πάντα για μένα, μια διέξοδος από την καθημερινότητα. Άρχισα να γράφω από πολύ μικρός, αφού ανακάλυψα ότι το να είσαι συγγραφέας, είναι σαν να είσαι ένας μικρός θεός. Μέσα από τα συγγράμματα σου δημιουργείς ένα δικό σου κόσμο. Δημιουργείς ζωή μέσα από τους χαρακτήρες σου και κρατάς στα χέρια σου τη μοίρα τους.  

Αν μπορούσα να απολογηθώ στη Ζώη για τα βάσανα που αποφάσισα ότι έπρεπε να περάσει στο βωμό της λογοτεχνίας, ίσως να το έκανα.

Το γράψιμο είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μου, γιατί πιστεύω ότι το μόνο καλύτερο πράγμα από το να δραπετεύω από την πραγματικότητα μέσω ενός καλού βιβλίου, είναι να δημιουργώ το δικό μου κόσμο στον οποίο μπορώ να καταφύγεις εγώ, αλλά και οι αναγνώστες μου.

Και το να μπορώ να μοιραστώ αυτούς τους κόσμους μαζί τους, και να ακούω πόσο πολύ τους άρεσε, είναι πολύ σημαντικό για την συντήρηση του ευμεγέθη εγωισμού μου.



Μιλήστε μας για την υπόθεση του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 



Το βιβλίο μου περιγράφει τις περιπέτειες της Ζώη (χωρίς σίγμα στο τέλος) η οποία ξυπνάει από ένα βράδυ διασκέδασης, για να ανακαλύψει ότι βρίσκεται θαμμένη ζωντανή, χωρίς καμία ανάμνηση της προηγούμενης νύχτας.

Στη προσπάθεια της να ανακαλύψει πως οδηγήθηκε στη παρούσα κατάσταση της, θα αντιμετωπίσει δαιμονικά όντα, κατά συρροή δολοφόνους και μια πρόταση εργασίας από ένα εργοδότη… κάπως παρεξηγημένο.





Το βιβλίο σας είναι ένα σκοτεινό μεταφυσικό θρίλερ με στοιχεία τρόμου και splatter. Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη θεματική;



Η ιδέα του βιβλίου μου ήρθε στο μυαλό, κρατώντας στο χέρι μου ένα αντίτυπο του γνωστού μυθιστορήματος του Στρατή Μυριβήλη, «Η ζωή έν τάφω». Παίζοντας με τις λέξεις, αναρωτήθηκα πως θα ήταν η περιγραφή, αν άλλαζα τη λέξη ζωή με το όνομα Ζώη και αν βάσιζα την ιστορία στην κυριολεκτική έννοια της πρότασης.

Στην ουσία η ιστορία γεννήθηκε από τον τίτλο, και όχι το αντίθετο όπως συμβαίνει συνήθως.

Φυσικά η ιστορία πέρασε από πολλές αλλαγές μέχρι να καταλήξει στη τελική της μορφή, αλλά η θεματική αυτή ταίριαζε περισσότερο με το περιεχόμενο που είχα στο μυαλό μου. Τα κωμικά στοιχεία ήρθαν από μόνα τους εντελώς φυσικά, και το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό, που με την τεράστια μετριοφροσύνη που με χαρακτηρίζει, μπορώ να περιγράψω μόνο ως αριστούργημα.






Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;


Για πολλά χρόνια κουβαλούσα πάντα ένα μπλοκάκι μαζί μου για να καταγράφω τις ιδέες μου, που δυστυχώς έρχονται συνήθως στις πιο ακατάλληλες ώρες (όπως τρεις το πρωί για παράδειγμα). Πλέον, ως επί το πλείστον τις καταγράφω, η τις ηχογραφώ στο κινητό μου, μιας και αποφάσισα να προσαρμοστώ με την τεχνολογία. Αν τύχει όμως να κουβαλώ μαζί μου τσαντάκι, η την θήκη του φορητού μου υπολογιστή, πάντα θα υπάρχει μέσα ένα στυλό και ένα μπλοκάκι.





Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 


 

Όπως είχα αναφέρει και πριν, η λογοτεχνία αποτελεί για μένα μια απόδραση από την καθημερινότητα και κατ' επέκταση τα προβλήματα της. Για όσο χρόνο έχω ανοιχτό ένα βιβλίο, ο αληθινός κόσμος παραδίδει τα ηνία στη φαντασία.

Μπορώ να πω με απόλυτη ειλικρίνεια ότι η ιδιότητα αυτή των βιβλίων με βοήθησε να αντιμετωπίσω την αθλιότητα της πραγματικότητας που ζούμε.

Πιστεύω ότι η λογοτεχνία είναι ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά της ανθρωπότητας, πηγή ελπίδας και ένα σημαντικό όπλο για την αντιμετώπιση της βαρεμάρας, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.





Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 


Θα ήθελα να ευχηθώ στον κόσμο όλο υπομονή, και υγεία. Στις δύσκολες αυτές μέρες που ζούμε, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όλοι βράζουμε στο ίδιο καζάνι. Θα ήθελα να σας αφήσω με ένα τελευταίο απόσπασμα από το  «Η Ζώη Εν Τάφω» που πιστεύω ότι είναι επίκαιρο και κατάλληλο για την εποχή:

 «...Ώσπου υπάρχουν τα μικρά, καθημερινά θαύματα, είναι λόγος αρκετός για να υπάρχουμε και μεις.» 




Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα το βιβλίο από το ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο στο παρακάτω link 


https://www.universepaths.com/product-page/%CE%B7-%CE%B6%CF%8E%CE%B7-%CE%B5%CE%BD-%CF%84%CE%AC%CF%86%CF%89-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%BC-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85



Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΗΝ Μαρία Ιωάννου ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΗΝ Μαρία Ιωάννου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές





Αγαπητή κυρία Ιωάννου, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο  Γοργόνα στον Καθρέφτη. Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 




Απάντηση

Καλή μέρα και σε σας στις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές! Πιστεύω ότι η Γοργόνα στον Καθρέφτη συνδυάζει πολύ όμορφα τα ρεαλιστικά στοιχεία, όπως αναγνωρίσιμες καταστάσεις και σύγχρονη εποχή, με τα στοιχεία του παραμυθιού, όπως μάγισσες, μεταμόρφωση, φαντάσματα, φυλαχτά, ρομαντική ιστορία. Επίσης, ασχολείται με σοβαρά ερωτήματα που απασχολούν όλους και όλες μας, δηλαδή ερωτήματα που αφορούν τη ζωή, το θάνατο, την αγάπη αλλά και την αποδοχή απρόσμενων γεγονότων που αλλάζουν την πορεία της ζωής του ανθρώπου.Τίποτε από αυτά όμως δεν τίθεται με τρόπο διδακτικό ή αποφθεγματικό, που να κουράζει τον αναγνώστη ή την αναγνώστρια. Τα διδάγματα ή ερωτήματα βγαίνουν μέσα από την πλοκή, που είναι ευχάριστη, και είναι γραμμένα με τρόπο ευανάγνωστο, όχι βαρύ. Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του βιβλίου.








Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 



Απάντηση

Στο πρώτο απόσπασμα, η Ελάιζα, που μιλά στο πρώτο πρόσωπο, βρίσκεται ένα βράδυ με τη φίλη της την Άσλυ, που είναι μάγισσα. 

Καθόμαστε στο σαλονάκι μου, με μοναδικό μας φως τα αναμμένα κεριά. Έχω πολλά και τα ανάβω συχνά.

Η Άσλυ κοιτάζει στον μεγάλο καθρέφτη πάνω από το τζάκι.

«Δεν είμαστε μόνες μας», λέει.

Την κοιτάζω.

«Τι εννοείς;»

«Είναι εκεί». Μου δείχνει τον καναπέ, εμείς καθόμαστε στο χαλί στο δάπεδο. Η καρδιά μου χτυπά δυνατά. Η Άσλυ έχει δει τη δεκαοχτάχρονη Ελάιζα. Νιώθω λίγο να φοβάμαι. 

«Τη βλέπεις συνέχεια;» Ρωτά η Άσλυ.

«Όχι. Εσύ την έχεις ξαναδεί;»

«Την έχω ξαναδεί, ναι.»

Το φάντασμα μας αγριοκοιτάζει, και μετά εξαφανίζεται.

«Έφυγε», λέω.

«Είναι στον καθρέφτη τώρα». Παρατηρεί η Άσλυ.

Κοιτάζω προσεχτικά στον καθρέφτη. Στην αρχή δεν βλέπω τίποτα, ύστερα τσακώνω μια γρήγορη σκιά: είναι η σκιά που είδα τότε, την πρώτη φορά που διαισθάνθηκα το φάντασμα!

«Ο καθρέφτης είναι το κρησφύγετο της». Μου εξηγεί η Άσλυ.



Το δεύτερο απόσπασμα αφορά τον Τζέηντεν, τον νεαρό συμφοιτητή της Ελάιζα, τον οποίο εκείνη έχει παρατήσει γιατί νιώθει αμφιβολίες για τη σχέση τους. Είναι Χριστούγεννα και ο Τζέηντεν είναι μόνος του στη Νέα Υόρκη. 

Απελπισμένος, ο Τζέηντεν φορά το δερμάτινο σακάκι του, και βγαίνει έξω στο χιόνι. 

Διασχίζει το κάμπους και μετά παίρνει τους δρόμους. Περνά από λεωφόρους και πάρκα, προσπαθώντας να μην σκέφτεται και να μην τον νοιάζει. Περπατά και δεν τον νοιάζει. Το χιόνι πέφτει.

Το χιόνι πέφτει.

Ο Τζέηντεν είχε ακούσει ότι η ερωτική ζήλεια και η σεξουαλική εμμονή μπορούν να τρελάνουν κάποιον, και τώρα μπορεί να πιστοποιήσει ότι αυτό ισχύει και είναι αλήθεια.

Ακούει τους τροχούς του αυτοκινήτου που έρχεται πίσω του, και μετά ακούει το αυτοκίνητο που σταματά. Ο δρόμος είναι τελείως έρημος και σιωπηλός. Τι μπορεί να συμβαίνει; Γυρίζει.








Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 




Απάντηση

Ναι, αρκετά, διότι γράφω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Όταν ήμουν δύο χρονών, παρατηρούσα τους άλλους που έγραφαν και μπορούσα να αντιληφθώ τι έκαναν. Έτσι επινόησα δικά μου σύμβολα για να γράφω ιστορίες (τα οποία σύμβολα δυστυχώς μετά ξεχάστηκαν). Μικρή έγραφα παραμύθια και περιπέτειες, τα οποία εικονογραφούσα. Μετά που τέλειωσα τη νομική σχολή, σπούδασα αγγλική φιλολογία, όπου έχω και διδακτορικό. Μου αρέσει τόσο να γράφω όσο και να διαβάζω. Τώρα εκτός από μυθιστορήματα και φιλολογικές μελέτες, έχω δικό μου μπλογκ στο Facebook, με τίτλο The Lipstick Papers.







Μιλήστε μας για την υπόθεση του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 



Απάντηση

Δεν μπορώ να πω πάρα πολλά, γιατί υπάρχει μια ανατροπή και σασπένς, που δεν πρέπει να γνωρίζεις όταν διαβάζεις πρώτη φορά το βιβλίο. Πρόκειται για την ιστορία της Ελάιζα, μιας νεαρής και όμορφης κοπέλας, η οποία στα δεκαοχτώ βιώνει ένα τραυματικό γεγονός, που την αφήνει ευάλωτη και με τη ζωή της κομματιασμένη για πάντα. Αρχίζοντας ξανά, πρέπει να μάθει να αποδέχεται αυτό που της συνέβηκε, και να κοιτάζει μπροστά. Υπάρχουν δύο άντρες στη ζωή της, ο ένας περίπου στην ίδια ηλικία, ο άλλος κατά πολύ νεότερος. Η επιλογή που πρέπει να κάνει μεταξύ τους θα κρατήσει τους φίλους αναγνώστες σε αγωνία, και θα δείξει στην ίδια την Ελάιζα τρόπους να μάθει να αγαπά, να αγωνίζεται και τρόπους να αποδέχεται.









Το θέμα του βιβλίου σας είναι πολύπλευρο. Είναι ένα ψυχολογικό δράμα με στοιχεία μυστηρίου και στοιχεία wicca. Γιατί επιλέξατε να γράψετε κάτι σχετικό και γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο;




Απάντηση

Πολύ σωστή και εύστοχη παρατήρηση για το είδος του βιβλίου! Νομίζω Η Γοργόνα στον Καθρέφτη περιέχει όλα τα στοιχεία που είπατε, και το έγραψα έτσι διότι με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί και η δική μου φαντασία. Μου αρέσει να αναλύω, με έλκει το παραμύθι, το μυστήριο, το υπερφυσικό και το wicca. Στην Αγγλία έζησα στην Κορνουάλη, όπου το μυστηριώδες και το υπερφυσικό είναι μέρος της καθημερινότητας και ο κόσμος πιστεύει πολύ στα φαντάσματα και στις μάγισσες. Αν δεν κάνω λάθος, η Κορνουάλη θεωρείται ότι λειτουργεί σαν Πύλη προς άλλες διαστάσεις, και επίσης είναι η περιοχή όπου ζει ο αρχιμάγος/ αρχιμάγισσα της Αγγλίας, διότι εκεί βρίσκεται η βάση των μαγισσών. Γενικά στην Αγγλία οι μάγισσες και οι μάγοι είναι αποδεκτοί και η μαγεία αποτελεί ενδιαφέρον μέρος της πραγματικότητας. Όσο για τον τίτλο, εκφράζει δύο στοιχεία του μυθιστορήματος. Το ένα είναι η ικανότητα της Ελάιζα να μεταμορφώνεται σε γοργόνα και το άλλο είναι το μοτίβο του καθρέφτη, που παίζει σημαντικό ρόλο στο βιβλίο.







Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;


Απάντηση

Για να πω την αλήθεια, όχι. Αυτό καμιά φορά σημαίνει ότι κάποιες ιδέες μπορεί να ξεχαστούν και να χαθούν, αλλά εξακολουθώ απλά να τις αναπτύσσω σιγά σιγά όπως τις σκέφτομαι. Η ιδέα για την Ταχυδαχτυλουργό, ένα μυθιστόρημα που έχω γράψει αλλά ακόμα δεν έχω δαχτυλογραφήσει, ήρθε μια νύχτα σε όνειρο.







Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 


 


Απάντηση

Προσωπικά το βρίσκω πολύ δύσκολο να προσαρμοστώ διότι δεν μου αρέσει να περιορίζομαι και λατρεύω το shopping. Ακόμα και όταν έχω λίγα ή και καθόλου χρήματα, μου αρέσει να χαζεύω τις βιτρίνες ή να πάω για ένα καφέ. Επίσης, λατρεύω να πηγαίνω στο κομμωτήριο και στην αισθητικό. Γι αυτό η καραντίνα με έχει δυσκολέψει αφάνταστα. Η λογοτεχνία φυσικά μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους, προσφέροντας ψυχαγωγία και ένα τρόπο να ξεφύγουν από τη σκληρή πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, θέλω να πιστεύω ότι η λογοτεχνία βοηθά τους ανθρώπους να σκέφτονται, διευρύνει το μυαλό και την αντίληψη, ούτως ώστε να μην πανικοβάλλονται και να μην πιστεύουν όλα όσα τους θέλουν οι άλλοι να πιστεύουν. Ελπίζω ότι η λογοτεχνία μας μαθαίνει να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας ούτως ώστε να σκεφτόμαστε ελεύθερα.








Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 



Απάντηση

Εγώ ευχαριστώ. Στους φίλους αναγνώστες θα πω ότι ελπίζω να επιλέξετε να διαβάσετε τη Γοργόνα στον Καθρέφτη και να τη βρείτε όμορφη. Καλή δύναμη τις δύσκολες αυτές μέρες, και καλή ανάγνωση!



Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα το βιβλίο από το ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο στο παρακάτω link 

https://www.universepaths.com/product-page/%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B3%CF%8C%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CF%81%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CF%85



Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΓΕΩΡΓΑΛΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΓΕΩΡΓΑΛΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές





Αγαπητέ κύριε Γεωργαλή, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο  Robin Hood: Η αλήθεια πίσω από τον μύθο. Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 



Απάντηση


Καλημέρα σας και ευχαριστώ για την πρόσκληση. Κατά κύριο λόγο τα νέα βιβλία που κατακλύζουν την αγορά είναι μυθιστορήματα. Το βιβλίο μου απέχει κατά πολύ από ένα μυθιστόρημα, αφού είναι μία έρευνα για την πραγματική ταυτότητα του Robin Hood με βάση τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας του τελευταίους οχτώ αιώνες. Απευθύνομαι κυρίως σε αυτούς που θα ενδιαφερθούν για το αν ήταν αποκύημα φαντασίας κάποιου βάρδου ή ποιητή ή αν οι πράξεις του βασίστηκαν σε ιστορικά γεγονότα. Όσοι γοητεύονται από μεσαιωνικούς μύθους, θρύλους και ιστορικές αναζητήσεις προσώπων και γεγονότων, πιστεύω θα το βρουν ενδιαφέρον. 






Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 



Απάντηση


Ένα από τα αγαπημένα μου αποσπάσματα είναι σχετικά με τις ηθικές αρχές και τις ιπποτικές αρετές που πρέσβευε ο Άγγλος ήρωας.


«Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμπεριφορά που επιδεικνύει ο Robin Hood, όταν συναντάει καλούς γαιοκτήμονες και ιππότες, ζητώντας από τους συντρόφους του να μην τους ληστεύουν. Με τον όρο καλό, δεν εννοεί φτωχό αλλά έντιμο και με τον όρο ιππότη, αυτόν που ζει σύμφωνα με τον ιπποτικό κώδικα και κατέχει όλες τις ιπποτικές αρετές…  Το ότι εναντιώνεται και πολεμάει τον σερίφη του Nottingham, τον πρίγκιπα Ιωάννη και άλλα όργανα του κράτους, δεν σημαίνει πως εναντιώνεται στον ιπποτικό κώδικα αφού ουδέποτε τους παραδέχθηκε ως «Κύριους» του και ορκιζόταν υποταγή και αφοσίωση στον νόμιμο βασιλιά του, στον οποίο δεν διστάζει να γονατίσει όταν τον συναντάει.»


Ωστόσο ως πιο σημαντικό κεφάλαιο θεωρώ αυτό που αναφέρω τα στοιχεία και τις απόψεις των μελετητών όσον αφορά την πραγματική ταυτότητα του Robin Hood. 


«Από το 1261 και έπειτα, συναντάμε συχνά ονομασίες όπως Robehod και Little John σε αρκετές δίκες στην Αγγλία, αφού οι εγκληματίες τις υιοθετούσαν ως ψευδώνυμα, γεγονός που μας δείχνει πως ο Robin Hood ήταν ήδη γνωστός εκείνη την εποχή. Σε μεσαιωνικά έγγραφα συναντάμε συνεχώς τα ονόματα Robin και Robert ενώ και το επώνυμο Hood δεν ήταν σπάνιο. Μέχρι το 1300, μπορούμε να βρούμε οχτώ άντρες που τους δόθηκε το ψευδώνυμο Robin Hood μεταξύ του Hampshire και York, από τους οποίους, οι πέντε κατηγορούταν για παράνομες πράξεις...  Ο Robert Hood παντρεύτηκε την Matilda το 1316 στο Wakefield και το 1322 κλήθηκε να πολεμήσει ως τοξότης, στο πλευρό του Simon de Balderstone, στην μάχη του Boroughbridge. Τότε, ο Robert Hode κηρύχτηκε ως παράνομος επειδή υποστήριξε τον Thomas, κόμη του Lancaster, ο οποίος επαναστάτησε ενάντια στον Edward II. Το 1335 τον βρίσκουμε στο δικαστήριο του Wakefield, με την κατηγορία «αντίσταση στον λόρδο του φέουδου», ενώ το 1357, το σπίτι του στο Bichill, καταγράφεται ως η κατοικία που άνηκε στον Robert Hood.

     Μια σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να αναφέρω είναι ότι οι τοξότες στην μάχη του Boroughbridge το 1322, ήταν οι πρώτοι που ήταν ντυμένοι με το χρώμα πράσινο του Lincoln, χρώμα που συσχετίζεται με τον Robin Hood σχεδόν σε όλες τις ιστορίες. Επίσης εκείνη την περίοδο ο Sir Geffrey Lutteral του Barnsdale, παρήγαγε ενδυμασίες με αυτό το χρώμα και γνωριζόταν με τον Robert Hood.»








Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας;




Απάντηση


Η συγγραφή είναι κάτι που βοηθάει την έρευνα μου. Είναι η μεθοδολογία που χρησιμοποιώ για να αποτυπώσω τα στοιχεία που συλλέγω. Είναι μια απολαυστική διαδρομή όπου ξεκινάς από το απόλυτο μηδέν με μία λευκή σελίδα και δεν ξέρεις πότε θα φτάσεις αλλά και πιο θα είναι το τέλος.






Μιλήστε μας για την υπόθεση του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 



Απάντηση


Η μελέτη μου για την πραγματική ταυτότητα του Robin Hood είναι χωρισμένη σε τρία μεγάλα κεφάλαια και σε πολλά βασικά για την ιστορία υποκεφάλαια. Στο πρώτο μέρος ο αναγνώστης θα βρει πληροφορίες για την εποχή που ζούσε ο Robin Hood, για τις περιοχές που έδρασε αλλά και για το τι οδήγησε στην διάδοση του μύθου. Θα συναντήσει πληροφορίες για βασικά σημεία του μύθου που είναι γνωστά όπως η ικανότητα του στο τόξο, το φιλανθρωπικό στοιχείο αλλά και για τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ομάδας των παρανόμων που έδρασαν πλάι του. Στο δεύτερο μέρος παραθέτω και αναλύω όλες τις επικρατέστερες θεωρίες που έχουν βάση ως προς την πραγματική ταυτότητα του Robin Hood αλλά και τον θάνατο του. Επιπρόσθετα ο αναγνώστης μπορεί να βρει έναν ολοκληρωμένο οδηγό όσον αφορά τις αρχικές μπαλάντες που επιζούν μέχρι και σήμερα αλλά και λογοτεχνικά έργα που σημάδεψαν και πρόσθεσαν στοιχεία στον μύθο του στους μετέπειτα αιώνες. Το τελευταίο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στον κινηματογραφικό Robin Hood όπου και υπάρχει μια λεπτομερής καταγραφή των εμφανίσεων του, στην μεγάλη αλλά και την μικρή οθόνη.









Επιλέξατε να ασχοληθείτε με τον κόσμο του Robinκαι από ότι έχετε δηλώσει ετοιμάζετε και άλλα βιβλία για εκείνη την εποχή. Είναι μια εποχή που σας συναρπάζει;




Απάντηση


Ο μεσαίωνας έχει κάτι το μυστηριώδες, κάτι το οποίο οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό από την έλλειψη καταγραφής των γεγονότων της εποχής. Αν η αναζήτηση για την πραγματική ταυτότητα του Robin Hood ήταν δύσκολη, τα εμπόδια που συναντάω ως προς την πραγματική ταυτότητα του Βασιλιά Αρθούρου είναι ακόμα μεγαλύτερα αφού ανατρέχω επτά αιώνες πίσω. Ο Robin Hood ζούσε στην «εύθυμη» Αγγλία, ενώ ο Αρθούρος στην «σκοτεινή» Βρετανία. 






Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;



Απάντηση


Αν και πάντα έχω μαζί μου ένα μπλοκάκι για να κρατάω σημειώσεις, το βασικό κομμάτι της έρευνας μου είναι διαφορετικό. Δεν βασίζεται τόσο στην έμπνευση αλλά στην έρευνα και η μέθοδος που ακολουθώ είναι συνήθως διαφορετική από τους υπόλοιπους συγγραφείς. 








Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 




Με προσοχή, όπως ελπίζω όλοι μας και με υπομονή μέχρι να επανέλθουμε στην κανονικότητα. Αντιμετωπίζουμε όλοι την ίδια καταιγίδα και συλλογικά, σεβόμενος ο ένας τον άλλον, θα βγούμε πιο δυνατοί. Εγώ προσωπικά εκμεταλλεύομαι τον εγκλεισμό, μελετώντας για την έρευνα που πραγματοποιώ όσον αφορά τον Βασιλιά Αρθούρο και τους ιππότες της στρογγυλής τραπέζης. Υπομονή σε όλους, μπόρα είναι και θα περάσει. Ως είθισται, στην συνέχεια ακολουθεί το ουράνιο τόξο. 






Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 




Απάντηση


Θεωρώ πως με την ενασχόληση με το διάβασμα και την λογοτεχνία ο καθένας μπορεί να ταξιδέψει σε χιλιάδες μέρη. Ένα καλό βιβλίο έχει την δυνατότητα να δώσει φτερά στο πνεύμα και την φαντασία και να οδηγήσει σε κόσμους που δεν είχες φανταστεί καν πως υπάρχουν. Αν αυτή δεν είναι η καλύτερη θεραπεία, τότε ποια είναι;










Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 



Απάντηση


Να τους ευχηθώ αρχικά μια ευτυχισμένη και δημιουργική Χρονιά, με αγάπη και ηρεμία και να τους ευχαριστήσω για την στήριξη όχι μόνο προς σε εμένα και το βιβλίο μου αλλά και για την αγάπη τους για την λογοτεχνία η οποία κρατάει ζωντανή τους εκδοτικούς οίκους και τα βιβλιοπωλεία. 






Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα το βιβλίο από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο μας στο παρακάτω lnk 



https://www.universepaths.com/product-page/robin-hood-%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AD%CE%B1-%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%AE 


Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΩ ΑΝΤΩΝΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΩ ΑΝΤΩΝΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές



Αγαπητή κυρία Μάρω Άντωνα, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τα δύο πρώτα σας βιβλία από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσουν τα δικά σας βιβλία; Για ποιο λόγο κάποιος να τα επιλέξει για να τα διαβάσει; 




Απάντηση

Μου αρέσουν πολύ οι λέξεις. Πιστεύω στον πλούτο  της ελληνικής γλώσσας και θεωρώ  ότι τα παραμύθια μου δεν στερούνται λογοτεχνικότητας γιατί απευθύνονται σε παιδιά. Δεν υπάρχει διδακτισμός, αλλά ιστορίες που καλλιεργούν πανανθρώπινες  αξίες μέσα από χιούμορ και φυσικούς διαλόγους.

Τα βιβλία πρέπει να έχουν την ικανότητα να «φτιάχνουν» εικόνες, και ο αναγνώστης να ταυτίζεται με τους ήρωες. Τα παραμύθια μου τα έγραψα με αγάπη και μεράκι. Μέλημα  μου ήταν να «μπω» στη θέση ενός παιδιού και να «δω» την ιστορία με τα μάτια του. 

Λόγω του επαγγέλματος μου είχα πρόσβαση σε σχολεία. Διάβαζα τα παραμύθια μου στα παιδιά και οι αντιδράσεις τους μου έδιναν ανατροφοδότηση. 







Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα βιβλία, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο των βιβλίων σας. 



Ο Αργύρης έκανε πολλούς γύρους. Μια ανέβαινε πολύ ψηλά και μια πολύ χαμηλά. Αισθανόταν πολύ ελεύθερος, στον αέρα αλλά στην γη βρίσκονταν η μητέρα και τʾ αδέρφια του. Όλα όσα αγαπούσε βρίσκονταν εκεί. Στο τέλος προσγειώθηκε μπροστά στη μητέρα του. Η Παρδαλή τον αγκάλιασε και του είπε:

─ Γιε μου, είμαι περήφανη για σένα. Έκανες αυτό που έπρεπε. Είσαι ένας γλάρος. Πάντα θα είσαι στην καρδιά μου. Πέταξε και δες τα πάντα. Φτάσε μέχρι τη θάλασσα. Εγώ ποτέ δεν είδα τη θάλασσα, όμως θα την δω μέσα από τα μάτια σου. Πέταξε, γιέ μου.

─ Μαμά, το ξέρεις πόσο σε αγαπώ. Είναι πολύ δύσκολο για μένα να φύγω. Θα ταξιδεύσω να γνωρίσω κι άλλους γλάρους. Θα δω τη θάλασσα. Όμως η καρδιά μου θα είναι με σένα και με τ’ αδέρφια μου.  Μια μέρα θα γυρίσω. Το υπόσχομαι. 





Ξαφνικά μια πέτρα τον κτύπησε στο κεφάλι και μια φωνή ακούστηκε:

― Έξω οι κακοί από το δάσος!

Ο Λύκος δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που άκουσε. Αυτός ήταν ο κακός του δάσους; Γιατί;

Ήθελε να αλυχτήσει όπως μόνο ένας λύκος μπορεί να το κάνει. Όμως η έκπληξη του ήταν τόσο μεγάλη που του χάθηκε η φωνή.

Τώρα το βρεκεκέξ κουάξ κουάξ των βατράχων ακουγόταν διαφορετικό. Σαν να έλεγαν: «Ο Λύκος είναι ο κακός του δάσους.»

Δάκρυα γέμισαν τα μάτια του. Γιατί τα ζώα του δάσους  πίστευαν αυτό τα πράγμα;






Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 



Κάθε συγγραφέας, όπως και κάθε άνθρωπος, κουβαλά την δική του πορεία στη ζωή. Όσα είδαμε, ζήσαμε και μάθαμε δημιουργούν τη στάση μας απέναντι στη ζωή. Πιστεύω ότι όλα αυτά τα χρόνια με ευαισθητοποίησαν απέναντι στην φτώχια, στην αδικία, στον κοινωνικό αποκλεισμό λόγω θρησκείας, καταγωγής και εθνότητας. Τα βιβλία πρέπει να καλλιεργούν την αποδοχή και την κατανόηση. Τα παιδιά είναι οι αυριανοί πολίτες και οφείλουμε να τους εμφυσήσουμε την ανεκτικότητα, την κατανόηση και την αποδοχή  





Μιλήστε μας για την υπόθεση των βιβλίων σας, για να μπορέσουν να τα γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 



Το πρώτο μου βιβλίο « Μια φορά… και τρεις καιροί» αποτελείται από τρεις ιστορίες. Ο συνδετικός τους κρίκος είναι η φιλία. Η φιλία αξία πανανθρώπινη και διαχρονική, που ίσως είναι παρεξηγημένη και παραγκωνισμένη στις μέρες μας. Το συμφέρον και κυρίως τα διεμπλεκόμενα συμφέροντα της σύγχρονης κοινωνίας που όλα έχουν τιμή και αξία την έχουν παραμερίσει. Όμως θέλω να πιστεύω ότι η νέα γενιά θα της δώσει την αξία που της αξίζει. 

Οι ήρωες συμπάσχουν και στέκονται αλληλέγγυοι στους φίλους/ες τους. Δρουν χωρίς  να επιδιώκουν κάποιο κέρδος, απλά γιατί οι φίλοι/ες τους τούς χρειάζονται.


Το δεύτερο βιβλίο έχει κοινό άξονα τις φήμες και τα στερεότυπα.  Και στα τρία παραμύθια πρωταγωνιστές είναι οι λύκοι και τα προβλήματα που τους δημιουργούνται από το στερεότυπο ότι είναι «κακοί». Οι φήμες που ψευδώς διαδίδονται τους στεναχωρεί και τους δημιουργεί προβλήματα, τα οποία όμως καταφέρνουν να επιλύσουν με την βοήθεια και την συμπαράσταση των φίλων τους.







Γράφετε παραμύθια και παιδική λογοτεχνία. Πιστεύετε ότι αυτό είναι το λογοτεχνικό είδος που σας εκφράζει καλύτερα;



Μου αρέσει η παιδική λογοτεχνία, γιατί για χρόνια, λόγω επαγγέλματος γνώρισα πολλά παιδιά και μέσω αυτών έμαθα να αφηγούμαι.

Σαν μητέρα διάβασα στα παιδιά μου πολλά παραμύθια, αλλά αυτά που αγαπούσαν ιδιαίτερα ήταν τα «συνεταιρικά» παραμύθια. Ήταν οι ιστορίες των ταξιδιών μας.

Άρχιζε ένας την ιστορία, σταματούσε και συνέχιζε ο άλλος. Αυτό έδινε την ευκαιρία στον καθένα να οδηγήσει την ιστορία όπου ήθελε. Όσο πιο μακρινό ήταν το ταξίδι , τόσο πιο ευφάνταστη γινόταν. Έμαθα να αφηγούμαι για χάρη των παιδιών μου και αυτά με οδηγούσαν στην επιθυμητή πλοκή.

Μου αρέσει η παιδική λογοτεχνία, αλλά δεν αποκλείω την λογοτεχνία για ενήλικες, που έχει τη δική της πρόκληση. 






Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;



Καθόλου. Πιστεύω ότι όσα ζήσαμε, διαβάσαμε  και γνωρίσαμε για αυτά γράφουμε. Όπως είπε και ο  Γκαμπιέλ Γκαρσία Μάρκες « Η ζωή δεν είναι αυτή που έζησε κανείς, αλλά αυτή που θυμάται και όπως την θυμάται για να την διηγηθεί.»

Μεγάλωσα σε μια πολυμελή οικογένεια. Η μάνα μας παρά την κούραση της μέρας, τα βράδια μας έλεγε παραμύθια από μνήμης. Μας μάγευαν οι περιπέτειες του «Τυρίμου» τα πάθη της  «Κοτσουκουτούς» και η χαζομάρα της «Χαούς». Όλες οι ιστορίες της μάνας μου, τα βιβλία που διάβασα και οι άνθρωποι που γνώρισα είναι  αστείρευτη πηγή ιδεών. 





Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 



Πραγματικά οι άνθρωποι ζούμε τον τελευταίο καιρό, σε συνθήκες πρωτόγνωρες και αφύσικες. Η ελευθερία διακίνησης, οι περιορισμοί σίγουρα μας επηρέασαν. 

Το πνεύμα των ανθρώπων όμως δεν μπορεί να περιοριστεί, μπορεί να ταξιδεύει και να δημιουργεί.

Διαβάζω βιβλία, παίρνω τον σκύλο μου μακρινές βόλτες και έχω στα σκαριά ένα καινούριο βιβλίο. 





Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 


Ένα καλογραμμένο βιβλίο μπορεί να μεταφέρει τη σκέψη μας μακριά από όλα  όσα μας ενοχλούν ή μας προβληματίζουν, να μας κρατήσει παρέα τις ώρες της μοναξιάς. Ίσως είναι μια καινούρια ευκαιρία το βιβλίο να πάρει μια σημαντική θέση στη ζωή μας. 

Μπορεί ακόμα η λογοτεχνία να ασχοληθεί με τα προβλήματα της περιόδου και στο μέλλον να διαβάσουμε βιβλία που οι συγγραφείς εμπνεύστηκαν από την «περίοδο του κορωνοΐού». 






Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 


Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Συμπαντικές Διαδρομές που εξέδωσαν τα βιβλία μου και μου έδωσαν την ευκαιρία να μοιραστώ με άλλους όσα έγραψα. Πιστεύω ότι είναι μεγάλη ικανοποίηση για έναν συγγραφέα να εκδώσει τα βιβλία του. Κι όπως λένε και οι Κινέζοι, ένας άνθρωπος  ολοκληρώνεται όταν γεννήσει ένα παιδί, φυτέψει ένα δέντρο και γράψει ένα βιβλίο.










Μπορείτε να αγοράσετε τα βιβλία άμεσα από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο μας στα παρακάτω link


https://www.universepaths.com/product-page/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%89-%CE%AC%CE%BD%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B1




https://www.universepaths.com/product-page/%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5-%CE%B5%CE%AF%CF%83%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CF%89-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%89-%CE%AC%CE%BD%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B1



Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας ΜΕ ΤΟΝ Ανδρέα Ζαρμακούπη ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 Η λογοτεχνία στα χρόνια της πανδημίας

ΜΕ ΤΟΝ Ανδρέα Ζαρμακούπη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Συμπαντικές Διαδρομές







Αγαπητέ κύριε Ζαρμακούπη, καλημέρα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το καινούργιο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, με τίτλο «Στα γρανάζια της συνομωσίας». Κάθε χρόνο κυκλοφορούν άπειρα καινούργια βιβλία. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσθέσει το δικό σας βιβλίο; Για ποιο λόγο κάποιος να το επιλέξει για να το διαβάσει; 


Απάντηση


Η ιστορία του βιβλίου μου διαδραματίζεται σε έναν κόσμο steampunk. Ωστόσο, δεν έχω επικεντρωθεί τόσο σε περιγραφές για την τεχνολογία του ατμού και τα λοιπά τεχνολογικά επιτεύγματα αυτού του κόσμου. Επικεντρώθηκα περισσότερο στο σενάριο, την πλοκή, την δράση, τους χαρακτήρες και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση.


Πρόκειται για ένα βιβλίο που μπορούν να το απολαύσουν και όσοι δεν είναι μυημένοι στο λογοτεχνικό είδος steampunk. Διότι, δε θα χαθούν μέσα σε πολλές λεπτομέρειες για το πώς λειτουργούν διάφορες εφευρέσεις και τεχνολογικά μέσα στον κόσμο μου.


Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο βιβλίο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σε εκείνους που τους αρέσει να διαβάζουν ιστορίες με φανταστικούς κόσμους, μυστηρίου και με σκηνές μάχης πάνω σε αερόπλοια ή σε ατμομηχανές.







Επιλέξετε δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο, που να εκφράζουν αυτό που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πιο εύκολα τον κόσμο του βιβλίου σας. 



Απάντηση


Με το πρώτο απόσπασμα θα ήθελα να δείξω την ιεραρχία αυτών των ατόμων που κυβερνούν στον κόσμο μου.


Στο συμβούλιο των λόρδων της Βρετανίας, επικρατούσε μεγάλη αναστάτωση. Το κεντρικό θέμα αυτής της αναταραχής, δεν ήταν ο θάνατος του Βαρόνου Έρνεστ Ρος, αλλά το άτομο το οποίο τον σκότωσε.

«Δεν μπορούμε να δώσουμε τίτλο ευγενείας σε έναν χωριάτη!» φώναξε ένας Μαρκήσιος.

«Κανονικά θα έπρεπε να τον τιμωρήσουμε!» αναφώνησε ένας άλλος, που είχε τον τίτλο του Δούκα, ξεσηκώνοντας επευφημίες στην αίθουσα.

«Σιωπή!» φώναξε με βαριά φωνή ο Βασιλιάς. «Ο χωριάτης αυτό, ο χωριάτης εκείνο… Φτάνει πια! Ξαφνικά μου γίνατε όλοι ευγενείς και γαλαζοαίματοι. Όλοι σας είστε χωριάτες για μένα! Με ακούτε να γκρινιάζω ή να κλαίγομαι γι’ αυτό; Όχι!» συνέχισε ο Βασιλιάς.

Ύστερα, έκανε μία παύση για να αφουγκραστεί το κλίμα που είχε διαμορφωθεί πια στην αίθουσα. Επικρατούσε απόλυτη ησυχία.

«Όσοι από εσάς θεωρείτε ακόμα ότι δεν αξίζει τον τίτλο του, μπορείτε να του τον πάρετε ακολουθώντας τους κανόνες του Παιχνιδιού» συμπλήρωσε ο Βασιλιάς και έπειτα γύρισε προς την γραμματέα του, η οποία κρατούσε τα πρακτικά της συνεδρίασης. «Να αποσταλεί αμέσως το νέο οικόσημο στον Ιππότη Τόμας Μίλλερ, καθώς και τα στοιχεία για τη νέα του κατοικία» ολοκλήρωσε ο Βασιλιάς.

Αμέσως μετά, σηκώθηκε αργά από τον θρόνο του και βγήκε από την αίθουσα.


Στο δεύτερο απόσπασμα θα ήθελα να σας περιγράψω ένα μικρό κομμάτι από μία σκηνή δράσης.


Τα «αυτόματα», πειραματικά ανδροειδή, ύψους τριών και πάνω μέτρων, κατασκευάστηκαν προς το τέλος του πολέμου, χρησιμοποιώντας ως πηγή ενέργειας τον υπεράνθρακα. Πλήρως μηχανοποιημένα, είχαν προγραμματιστεί να επιτίθενται εναντίον άλλων μηχανικών θορύβων. Επειδή, όμως, δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους εχθρούς από τους συμμάχους, εγκαταλείφθηκαν σε διάφορες στρατιωτικοποιημένες περιοχές.

Τα κανόνια ήχησαν από όλες τις πλευρές του τρένου. Ύστερα, εκρήξεις άρχισαν να ακούγονται από τις μπάλες και τις οβίδες που έσκαγαν. Μία φλεγόμενη κόλαση δημιουργούνταν, ακολουθώντας την πορεία του Κέρβερου.

Μέσα από τις φλόγες, ξεπετάγονταν πλέον τα αυτόματα. Ο Τζον, έπιασε το κανόνι του και με τους μοχλούς του, γύρισε την περιστρεφόμενη πλατφόρμα όπου βρισκόταν. Η δική του δουλειά, ήταν να κρατάει το δρόμο καθαρό για τον Τόμας. Σημάδεψε και έριξε. Η οβίδα έσκασε ακριβώς πάνω σε ένα αυτόματο, διαλύοντάς το σε κομμάτια. Το σημάδι του έπρεπε να είναι τόσο ακριβές, ώστε να μη διαλύσει τις ράγες. Αμέσως, οι άνδρες του, οι οποίοι βρίσκονταν κάτω από την εξέδρα, ξαναγέμισαν το κανόνι.

Τα πλαϊνά κανόνια έριχναν ασταμάτητα. Άνοιξαν και άλλες μικρότερες μπουκαπόρτες και τα πολυβόλα ξεκίνησαν να ηχούν. Τα αυτόματα δεν μπορούσαν να πλησιάσουν, καθώς καταστρέφονταν από τη μεγάλη συνολική οπλική δύναμη του τρένου.

Ένα αυτόματο πετάχτηκε μπροστά από τον Τόμας. Ο Τζον δεν μπορούσε να κάνει κάτι, διότι δεν είχε καλό οπτικό πεδίο σε εκείνο το σημείο. Ωστόσο, ο Τόμας δεν πτοήθηκε. Τα σαγόνια της σκυλόμορφης «μούρης» του τρένου άρπαξαν τον εισβολέα. Τότε, ο Τόμας τράβηξε έναν μοχλό και τα σαγόνια έκλεισαν δυνατά, κομματιάζοντας έτσι το αυτόματο.







Πιστεύεται ότι είναι η συγγραφή στάση ζωής; Είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής σας; 



Απάντηση


Μου αρέσει η συγγραφή και θέλω όταν έχω χρόνο να γράφω όσο μπορώ. Θέλω αυτές οι ιστορίες που σκέφτομαι να παίρνουν μορφή πάνω σε μία λευκή κόλλα χαρτί. Ειδικά όταν περνάω ώρες πάνω από τον υπολογιστή και γράφω, η κούραση που έχω μετά, είναι πραγματική απόλαυση για μένα.


Η αλήθεια είναι ότι η συγγραφή επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής μου. Αρκετές φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου, ενώ κάνω κάτι άλλο, να αφαιρούμαι, σκεπτόμενος μία νέα ιστορία που θα ήθελα να γράψω ή την συνέχεια κάποιας άλλης ιστορίας που γράφω ήδη.


Προσωπικά δεν θα χαρακτήριζα την συγγραφή ως στάση ζωής. Δεν κάνω κάτι διαφορετικό από τους συνανθρώπους μου που δεν είναι συγγραφείς. Δεν μπορώ να διαχωρίσω τον τρόπο που ζω με αυτόν των υπολοίπων. Θα την χαρακτήριζα όμως ως μία εσωτερική ανάγκη, μία ανάγκη να αποτυπώσω και να εκφράσω αυτά που σκέφτομαι και φαντάζομαι.







Μιλήστε μας για την υπόθεση του βιβλίου σας, για να μπορέσουν να το γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι αναγνώστες. 




Απάντηση


Θα παραθέσω αυτούσιο το κείμενο από το οπισθόφυλλο, νομίζω ότι περιγράφει πολύ εύστοχα την υπόθεση του βιβλίου μου χωρίς να κάνει κάποιο spoiler.


Δέκα χρόνια μετά το τέλος του μεγάλου πολέμου, ο Τόμας Μίλλερ εργάζεται ως ιδιωτικός ντετέκτιβ στο Λονδίνο. Η ζωή του όμως θα ανατραπεί, όταν μία υπόθεση εξαφάνισης θα τον φέρει αντιμέτωπο με έναν κόσμο του οποίου την ύπαρξη αγνοούσε.

Έναν κόσμο γεμάτο μυστικά, διαπλοκές και διαφθορά.

Η αναζήτησή του θα τον οδηγήσει σε εναέριες και υποβρύχιες πόλεις, στις αχανείς ζούγκλες της Αφρικής και στην αφιλόξενη Ανταρκτική. Θα τον προσγειώσει στην σκληρή πραγματικότητα και θα τον αναγκάσει να ξεπεράσει τους φόβους του.

Ένα ταξίδι στο οποίο θα γνωρίσει νέους φίλους και σκληροτράχηλους εχθρούς.

Μία ιστορία όπου ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ με PTSD, ένας πρώην εκτελεστής, ένας ιδιότροπος πλούσιος και η γραμματέας του, μία κατάσκοπος και ένας σιωπηλός πολεμιστής καλούνται να σώσουν τον κόσμο. Αλλά για να το επιτύχουν, πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους.







Το βιβλίο διαδραματίζεται στον κόσμο του steampunk. Το steampunk είναι ένα είδος που σας συναρπάζει;



Απάντηση


Το steampunk είναι ένα από τα αγαπημένα μου λογοτεχνικά είδη. Μου αρέσουν οι εικόνες με τις ατμομηχανές, τα αερόπλοια και τις πόλεις που αιωρούνται στον ουρανό. Από μικρός ενθουσιαζόμουν εύκολα με ταινίες ή βιντεοπαιχνίδια που διαδραματίζονταν σε έναν τέτοιο κόσμο.








Είσαστε από εκείνους τους συγγραφείς που πάντοτε κουβαλάνε μαζί τους ένα μπλοκάκι για να καταγράφουν άμεσα κάθε καινούργια ιδέα;




Απάντηση


Όχι δεν κουβαλάω μαζί μου κάποιο μπλοκάκι. Η αλήθεια είναι όμως πως αν μου έρθει κάποια ιδέα ή έμπνευση σταματάω ό,τι και να κάνω και σημειώνω σε κάποιο χαρτάκι επιτόπου αυτό που σκέφτηκα. Δυστυχώς σε αυτόν τον τομέα δεν είμαι καθόλου οργανωτικός, με αποτέλεσμα να βρίσκω συχνά ξεχασμένα χαρτάκια με ιδέες που είχα σκεφτεί χρόνια πριν. Φοβάμαι ότι πολλές ιδέες μου χάθηκαν μαζί με τα χαρτάκια που δεν βρήκα ποτέ.






Την τελευταία χρονική περίοδο όλος ο κόσμος έχει χτυπηθεί από ένα πρωτοφανές ξέσπασμα πανδημίας και ζούμε καταστάσεις που ούτε τις φανταζόμασταν. Η καραντίνα του πληθυσμού σχεδόν σε όλο τον πλανήτη είναι κάτι το πρωτοφανές στην ανθρώπινη ιστορία. 

Εσείς πως ζείτε όλη αυτή την κατάσταση; 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πιστεύετε ότι η λογοτεχνία μπορεί να δώσει ελπίδα στους ανθρώπους και να εκφράσει τα προβλήματα τους; 



Απάντηση


Επειδή είμαι εσωστρεφής άνθρωπος, η καραντίνα δεν με επηρέασε ιδιαίτερα. Τουλάχιστον στον ψυχολογικό τομέα.


Η λογοτεχνία είναι από μόνη της ένα φάρμακο για κάθε κατάσταση. Ένα βιβλίο μπορεί να σε ταξιδέψει σε άλλους κόσμους είτε φανταστικούς είτε πραγματικούς. Να σε κάνει να ξεχάσεις τα προβλήματα σου και μερικές φορές να σε βοηθήσει να τα ξεπεράσεις.


Πιστεύω ότι σε αυτήν την παγκόσμια συγκυρία, ένα βιβλίο μπορεί να αποτελέσει μία πολύτιμη συντροφιά σε πολλούς συνανθρώπους μας.






Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας; 


Απάντηση


Ελπίζω οι αναγνώστες να απολαύσουν το ταξίδι σε έναν διαφορετικό κόσμο που θα βιώσουν διαβάζοντας το βιβλίο μου.


Σας ευχαριστώ πολύ.




Μπορείτε να αγοράσετε άμεσα το βιβλίο από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο μας στην παρακάτω διεύθυνση. 



https://www.universepaths.com/product-page/%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B6%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%89%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AD%CE%B1-%CE%B6%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%80%CE%B7


Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Δημοσιεύσεις στον τύπο

 1. Ευχαριστούμε το epiruspost. 

 https://www.epiruspost.gr/taxidiotes-stin-kolasi-toy-marioy-m/


2. Ευχαριστούμε το kalamatatimes. 

https://www.kalamatatimes.gr/sti-is-geitonia-es-ton-paramythion-tis-kalamatianis-syggrafeos-ifigeneia-kyrgio/


3. Ευχαριστούμε την Πρωινή της Καβάλας 

https://www.proininews.gr/to-fos-poy-exaplonetai-toy-kavalioti-christoy-rapti-fotografies/


4.  Ευχαριστούμε το kavalanews.

https://www.kavalanews.gr/16533-fos-exaplonetai-proto-vivlio-kavalioti-syggrafea-hristoy-rapti.html


5. Ευχαριστούμε την εκπομπή Ανάδειξε το.






6.   Ευχαριστούμε τα Νέα της Λέσβου.



7.  Ευχαριστούμε το City of Larnaka

http://www.cityoflarnaka.com/gorgona-ston-kathrefti-tis-marias-ioannoy/



8. Ευχαριστούμε τον Δημοκράτη

https://www.dimokratis.gr/index.php?article=2021-1-12_bibliofagos



9. Ευχαριστούμε τις Τέχνες online

https://www.texnesonline.gr/2021/01/zalien.html

https://www.texnesonline.gr/2021/01/blog-post_81.html

https://www.texnesonline.gr/2021/01/blog-post_18.html

https://www.texnesonline.gr/2021/01/blog-post_71.html?fbclid=IwAR1_LX-jaAf9oiNA94yVVJs5JvCfJLXbHXkQT8R3lPV7H5aCL_hxhvIPpW4

https://www.texnesonline.gr/2021/01/b.html

https://www.texnesonline.gr/2021/01/blog-post_95.html


10. Ευχαριστούμε το vivliolife

https://vivlio-life.gr/%ce%b7-%ce%b9%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%af%ce%b1-%ce%b9%cf%89%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%84%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%af%ce%bf-5/?fbclid=IwAR2jBpAiuc1NBU5gcua55G09yNRa7GRKAIngJNzcYmb0Xt_q_MOW7hC-pbI


Παρουσίαση Βιβλίου Αλέξανδρος και Σελήνη, Τα Παιδιά του Ήλιου

 



Οι νικητές των Βραβείων λογοτεχνίας του φανταστικού LARRY NIVEN 2020

  Οι νικητές των Βραβείων λογοτεχνίας του φανταστικού LARRY NIVEN 2020

 

 


Αγαπητοί φίλοι με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε τους νικητές των Βραβείων Λογοτεχνίας του φανταστικού Larry Niven 2020. 

Μέσα σε αυτή την πολύ δύσκολη περίσταση, μια δυστοπία, που ούτε καν ονειρευόμασταν πριν από ένα χρόνο, μια κατάσταση από την οποία, όπως φαίνεται δεν θα μας αφήσουν να ξεφύγουμε εύκολα, εμείς συνεχίζουμε το έργο μας, με όλους εσάς συνοδοιπόρους σε αυτή τη δύσκολη πορεία, έχοντας πίστη στην δύναμη της λογοτεχνίας, και της λογοτεχνίας του φανταστικού, στην δύναμη τους να ρίξουν φως ελπίδας ακόμα και στην πιο σκοτεινή δυστοπία.  

Φέτος έγινε ρεκόρ συμμετοχών, για μια ακόμα φορά, και αυτό που μας χαροποιεί περισσότερο από όλα ήταν ότι οι περισσότεροι ήταν νέοι συγγραφείς, που δεν είχαν ξαναστείλει κάποια συμμετοχή στα βραβεία ή γενικά σε κάποια ανθολογία των Συμπαντικών Διαδρομών ή σε κάποιο άλλο εκδοτικό σχέδιο των εκδόσεων. 

Για αυτό και η επιλογή των νικητήριων κειμένων ήταν πολύ δύσκολη, για μια ακόμα χρονιά. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους συγγραφείς που μας τίμησαν με την αποστολή των κειμένων τους και περιμένουμε  τη συμμετοχή τους και στα καινούργια βραβεία για το 2021.

 Η μεγάλη απονομή των Βραβείων για τους νικητές των «Βραβείων Larry Niven 2020 για τη Λογοτεχνία του Φανταστικού» θα γίνει στο φεστιβάλ «Όψεις του Φανταστικού 2021» στην Αθήνα, που ελπίζουμε να μπορέσουμε να το διοργανώσουμε, αν αρθούν οι απαγορεύσεις, τον Μάιο του 2021, στην Αθήνα.  

Θα σας  περιμένουμε όλους στην μεγαλύτερη γιορτή για τη Λογοτεχνία του Φανταστικού στην Ελλάδα!

Σε κάποιες περιπτώσεις, επειδή η βαθμολογία που έπαιρναν τα διηγήματα ήταν ίδια, αναγκαστήκαμε να κηρύξουμε ισοψηφία και να δώσουμε διπλά βραβεία.

 





 Παρακάτω ακολουθεί η ανακοίνωση των νικητών.

 

 

 - Βραβείο «Επιστημονικής Φαντασίας».

 

*Κατηγορία διήγημα.

 

1. Η ΑΛΛΗ, Βασιλική Δραγούνη

2. Η μικρή Άρκτος, Ισαβέλλα Πρίτσα, Αναστασία Δημακοπούλου, Στέφανος Λιναρδής-Ματέφ

3. Καγάλ-Απάλ: Οι εκλεκτοί, Πανωραία Χριστοπούλου

 Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΘΝΗΤΟΙ, Στέλλα Μπελέση

 


 *Κατηγορία νουβελέτα.

 

1. Όνειρα Ραδιενέργειας, Σελίνα Χρυσουλάκη

2. Το τέλος κάθε αρχής, Φραγγίδης Μανώλης

3.  To 23o Όργανο, Θραψανιώτης Μιχάλης

 Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. Ο ανιχνευτής barcode, Ιωάννα Χατζηαντωνίου

 






- Το βραβείο «Φαντασίας».

 

*Κατηγορία διήγημα.

 

1. Σαν παλιό παραμύθι, Σμαραγδή Μητροπούλου

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

1. Άλμα στο σκοτάδι, Στέλλα Μπελέση


2. ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΦΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ,ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ…, Παύλος Καπασάκης

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

2. Το Τίμημα Μιας Απονύχτερης Ευχής, Κάλι Επιτροπάκη


3. Το αόρατο τοίχος, Ελευθερία Εμμανουηλίδου

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3.  Τα ημερολόγια², Πολίτης Ευστράτιος

 

 



*Κατηγορία νουβελέτα.

 

1.  Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΑΡΗ, Βασίλης Κυριλλίδης

2.   Θυριωδία, Κωνσταντίνος Πολυπαθέλλης

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

2. Τσουπακάμπρα, Πανωραία Χριστοπούλου


3.  Το όπλο της ειρήνης, Στυλιανός Παπαδάς

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. Αίμα και καρβουνόσκονη, Ισαβέλλα Πρίτσα






 

  - Το βραβείο «Τρόμου», για την κατηγορία τρόμος.

 

*Κατηγορία διήγημα.

 

1.  Η σκιά που αντικρίζεις, Νέλλη Κουρκούλη

2.  The dark lady, Ισαβέλλα Ζιόβα

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

2. Το Νησί Χωρίς Πουλιά, Νεφέλη Κωτίτσα


3. Ανήσυχος Ύπνος, Μαραζιώτης Γεώργιος

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. Κουνουπέλι, Σταύρος Θάνος



    

*Κατηγορία νουβελέτα.

 

1.  Κόκκινη σωτηρία, Έλσα Σπανού

2.  Το ραδιόφωνο, Ελευθερία Τσίχλη

3.  Το αβαείο της κόλασης, Χρυσουλάκη Σελίνα

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3.  Καρνέ, Βασίλειος Καθάρειος

   




 -  Το βραβείο «Hecates Tholus», για την κατηγορία ποίηση του φανταστικού

 

*Κατηγορία ποίηση του φανταστικού.

 

1.  Πρόσεχε μ’ αυτό το τσεκούρι Ευγένιε, Ελευθερία Τσιχλή

2.  Μορφές από σκοτάδι, Καραντωνίου Χρήστος

Ισοβαθμία στην ίδια θέση

2.  Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΝΙΝΤΖΑ, Ευγενία Αναστασοπούλου


3.  Παλιοσίδερα, Καθάρειος Βασίλειος

 Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. Ο Δρακοντοκτόνος, Λεωνίδας-Βασίλειος Μανιάτης





-  Το βραβείο «Valles Marineris», για την κατηγορία scifaiku

 

*Κατηγορία scifaiku. 

 

1.  Νεφέλη Κωτίτσα

2.  Γιάννης Δημόπουλος

3.  Φαμέλης Παναγιώτης

 Ισοβαθμία στην ίδια θέση

3. Ιωάννης Μπαχάς



  - Βραβείο «Θεοί του Ατμού».


*Κατηγορία διήγημα.

 

1.  Σκέψεις ενός συγγραφέα, Ισαβέλλα Πρίτσα 



 *Κατηγορία νουβελέτα.

 

1. Μυρωδιά ατμού, Νεκτάριος Μπουτεράκος







Κείμενα επιλαχόντων που θα δημοσιευτούν στο βιβλίο ανθολογία των Βραβείων σαν επιβράβευση για την λογοτεχνική αξία τους και την προσπάθεια των συγγραφέων, όπως προβλέπεται από σχετικό όρο στην ανακοίνωση των Βραβείων για το 2020.


 - Το βραβείο «Φαντασίας».


*Κατηγορία διήγημα.

-  Ο κύριος Πόε υποθέτω; Πέτρος Βαζακόπουλος

- Ν14, Ελευθερία Τσιχλή

- Νυχτοπερπάτημα στις Αστούριες, Κωνσταντίνος Πολυπαθέλλης

- Πανωμερίτες και Κατωμερίτες, Νεκτάριος Μπουτεράκος

- Αρμαγεδδών, Μαραζιώτης Γεώργιος

- Σέτεβος, Ισαβέλλα Πρίτσα

- The Enchantes, Ισαβέλλα Ζιόβα

- Οι διαστάσεις των εννοιών, Βασίλης Καθάρειος




-  Το βραβείο «Valles Marineris», για την κατηγορία scifaiku

 

*Κατηγορία scifaiku.


- Πανωραία Χριστοπούλου





- Βραβείο «Επιστημονικής Φαντασίας».

 

*Κατηγορία διήγημα.


- Το άστρο των διδύμων, Νεκτάριος Μπουτεράκος

- Το βέλος του Μαγγελάνου, Καθάρειος Βασίλειος

- Cuius Culpa?, Λεωνίδας-Βασίλειος Μανιάτης


 *Κατηγορία νουβελέτα.


- ΚΑΤΟΠΤΡΙΚΗ ΖΩΗ, Δερβεντλής Γιώργος





- Το βραβείο «Τρόμου», για την κατηγορία τρόμος.

 

*Κατηγορία διήγημα.


- Στην κόλαση βαθιά, Ελευθερία Τσιχλή

- Λιωμένο παγωτό, Νεκτάριος Μπουτεράκος

- 19 λευκές τουλίπες, Ισαβέλλα Πρίτσα

    

*Κατηγορία νουβελέτα.


- Οργισμένη απειλή, Κωνσταντίνος Σπανός

- Ματωμένη έκσταση, Κωνσταντίνα Βαβάση




Αναγεννήσαμε τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο, φέραμε την Ελληνική λογοτεχνία του φανταστικού σε όλη τη Γη, όλοι μαζί συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο.

Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές

Στηρίζουμε τους συγγραφείς με πράξεις και έργα

Ελάτε και εσείς στη μεγάλη οικογένεια του εκδοτικού μας!


Καραγάτση 27, 41221, Λάρισα, 2410-236110,

www.universepaths.com

universe-pathways.blogspot.com

www.facebook.com/Universe.Pathways.Editions

universepaths@yahoo.com